| کد خبر: 151595 |

شهرداری برنامه مقاوم سازی برج ها را تدوین کند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براینکه برج های ناایمن تهران درحوادث بحران سازهستند،گفت: شهرداری دراجرای مصوبه شورا برنامه ایمن سازی برج های تهران را در دستور کار قرار دهد.

تین نیوز
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براینکه برج های ناایمن تهران درحوادث بحران سازهستند،گفت: شهرداری دراجرای مصوبه شورا برنامه ایمن سازی برج های تهران را در دستور کار قرار دهد.
 
به گزارش خانه ملت، پروانه مافی درخصوص تصویب کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران درمدت 6 ماه،گفت: شورای شهر مصوبه قابل قبولی را مبنی برایمن سازی برج های تهران دراین دوره به تصویب رساند، زیرا یکی از مشکلات و معضلات اساسی تهران و مهم ترین خطراتی که در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی تهران را تهدید می کند، وجود برج هایی است که بیشتر آنها به لجاظ ایمنی در سطح بسیار پایین هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهروپردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در موقع بروز حوادث این برج ها بحران سازهستند، افزود: به طورحتم وجود این برج ها بحران های عظیمی را به وجود می آورد، بنابراین باید به سرعت برای ایمن سازی شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد؛ بنابراین شهرداری درگام اول باید برج ها را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه معضلات و مشکلات ساختمان ها و بناهای ناایمن باید استخراج و براساس دسته بندی واولویت برنامه های لازم برای ایمن سازی آنها درنظرگرفته شود، تصریح کرد: خوشبختانه شورای شهر با این مصوبه نشان داد که به دنبال رفع مشکلات پایتخت است، اما امیدواریم شهرداری نیز دراین خصوص در اسرع وقت فعالیت های خود را آغاز کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تاکید براینکه درگام اول باید طبق دسته بندی برج های عادی و مسکونی را شناسایی و ایمن سازی کرد،گفت: در مراحل بعدی می توان برای ایمن سازی ساختمان های نظامی و امنیتی تعاریف و کدهای ویژه ای را تعریف و نسبت به تعیین تکلیف آنها ورود مناسب تری داشت؛ البته برای ایمن سازی این برج ها باید اعتبارات و منابع قابل قبولی را اختصاص داد، اما می توان با مشارکت شهروندان و ساکنان برج ها موانع اعتباری را برای این موضوع و با هدف جلوگیری از حوادث غیرقابل جبران از میان برداشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر احتمالی دریک بازه زمانی 6 ماهه با کسب اکثریت آرا به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.