| کد خبر: 151039 |

مرادی خبر داد:

برسی حادثه واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی در مجلس

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از حضور آخوندی و بطحایی در مجلس برای پاسخگویی درباره حادثه واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی خبر داد.

تین نیوز

نماینده مردم بندرعباس در مجلس از حضور آخوندی و بطحایی در مجلس برای پاسخگویی درباره حادثه واژگونی اتوبوس دختران هرمزگانی خبر داد.

احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بر اساس ماده 111 آیین‌نامه داخلی مجلس نامه‌ای خطاب به ریاست مجلس در خصوص موضوع واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی تدوین و تقدیم کرده است، گفت: رییس مجلس این موضوع را جهت اقدام به کمیسیون عمران مجلس ارجاع کرد و قرار است هفته آتی نسبت به اجرای این ماده قانونی بر اساس ماده 111 آیین نامه داخلی مجلس اقدام شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه در نخستین نشست کمیسیون عمران به این نامه مهم رسیدگی خواهد شد، ادامه داد: لازم است وزرای راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در خصوص نتایج پیگیری‌های انجام شده تا به امروز و علت دقیق حادثه توضیحاتی را به نمایندگان مجلس ارائه دهند.

وی تصریح کرد: پس از این حادثه دردناک با وجود قول مساعد مسئولان استانی و به ویژه مسئولان آموزش و پرورش، اخیرا متوجه شدیم که رسیدگی به بازماندگان و مجروحانی حادثه که دچار قطع عضو شده بودند، صورت نگرفته است که مسئله پیگیری خواهد شد.

مرادی اظهار کرد: پیش از این عنوان شده بود که مجروحان حادثه تحت پوشش بیمه دانا درآمدند و این بیمه تمام هزینه‌های مجروحان حادثه را پرداخت خواهد کرد ولی شواهد بیانگر این است که با وجود اینکه عنوان شده بود که هزینه‌های درمان این عزیزان رایگان است، این مهم تحقق نیافته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: تا احقاق حقوق و پرداخت کامل هزینه‌های درمانی مجروحان حادثه، پیگیر موضوع خواهیم بود و هزینه‌های درمان این عزیزان تا ریال آخر باید به طور کامل پرداخت شود.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان افزود: متأسفانه در حوادث مشابه حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی نیز دیده شده بود که مسئولان فقط تا زمانی به موضوعات رسیدگی می‌کنند که رسانه‌ها به آن بپردازند و پس از اینکه موضوع به حاشیه رفت، مسئولان هم رسیدگی‌های لازم در این خصوص را فراموش کردند.

به گزارش خانه ملت ، بر اساس ماده 111 آیین نامه داخلی مجلس در صورتى که نمایندگان لازم بدانند بنا به پیشنهاد رئیس مجلس و یا پانزده نفر از نمایندگان و تصویب مجلس شوراى اسلامى، وزرا مکلف به حضور در مجلس مى‏‌باشند و هرگاه تقاضا کنند و مطلبى داشته باشند، مطالب آنان استماع مى‏ شود.

بر اساس تبصره 1 این ماده، هیأت رئیسه مجلس می‌تواند تمام یا بخشی از یک جلسه مجلس را برای رسیدگی به امور مهم و اساسی کشور اختصاص دهد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.