| کد خبر: 150554 |

بنیادی:

قطع یارانه بیماران صعب‌العلاج صحت ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شورای عالی بیمه با مصوبه اخیر خود در حمایت از بیماران صعب العلاج نگرانی این بیماران و خانواده آنها را برطرف کرد.

تین نیوز

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شورای عالی بیمه با مصوبه اخیر خود در حمایت از بیماران صعب العلاج نگرانی این بیماران و خانواده آنها را برطرف کرد.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر دستور العمل بسته خدمتی رایگان به بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی گفت: موضوع حمایت از درمان در خصوص بیماری های صعب العلاج در همه دولت ها انجام شده اما در این دولت پر رنگ تر شده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هفته گذشته شایعاتی در جامعه پراکنده شد مبنی بر اینکه قرار است یارانه این بیماران قطع شود، تصریح کرد: تصمیم شورای عالی بیمه در خصوص رایگان شدن خدمات درمانی به این بیماران صورت گرفته تا این افراد و خانواده های شان آسوده خاطرشوند.

وی تاکید کرد: یارانه این بیماران قطع نشده و طبق روال قبل پرداخت خواهد شد و کار درمان آن ها نیز کما فی السابق انجام می شود اما با این مصوبه حمایت های بیشتری از آن ها صورت می گیرد تا به این بیماران و خانواده آن ها که به دلیل شرایط خاص شان تحت فشار قرار می گیرند، کمک شود.

بنیادی با تاکید براینکه امیدواریم این تصمیم شورای عالی بیمه عملیاتی شود، افزود: به هر حال این مصوبه جزء هزینه هایی است که برعهده بیمه خواهد بود و هر چند بیمه بدهی های بسیاری دارد اما از آنجایی که انجام اموری همچون رادیوتراپی برای تعدادی از بیماری های خاص استفاده می شود شاید بار مالی زیادی نداشته باشد و ممکن است رقمی که از سوی بیمه به این کار تعلق می گیرد، عدد زیادی نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال که بر اساس این مصوبه شیمی درمانی و دیالیز در بیمارستان های دولتی و عمومی و غیر دولتی از این بیماران به صورت رایگان انجام خواهد شد، گفت: این خدمات از گذشته نیز وجود داشته و مراکز درمانی هزینه آنچنانی از بیماران دریافت نمی کردند چراکه انجمن های خیریه پشتوانه این بیماران بوده اند و در گذشته نیز در خصوص دیالیز بیماران کلیوی این رویه جاری بوده و حتی در مراکز درمانی خصوصی نیز که مجوز این کار را داشتند، بیشتر بار هزینه درمان را سیستم بیمه می پذیرفت.

گفتنی است؛ علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از پایان شصت و هفتمین نشست شورای عالی بیمه گفت: به منظور بهره مندی بهتر بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی به خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز، دستورالعمل بسته خدمتی این بیماران بازنگری و مصوب شد که بر این اساس رادیوتراپی درمراکز دولتی برای بیماران سرطانی صددرصد رایگان می شود. بر این اساس، تمامی هزینه های بیماران شیمی درمانی برای تزریق در مراکز دولتی و تمامی لوازم مصرفی رایگان ارائه خواهد شد. همچنین تمام هزینه های خدمات دیالیز در بخش های دولتی، عمومی و غیر دولتی به صورت 100 درصد تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.