| کد خبر: 150110 |

با برگزاری منظم جلسات کمیسیون درآمدهای پایدار شهرداریها:

کلیات طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور به تصویب رسید

کلیات طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور در جلسه ای با ریاست پروانه مافی به تصویب رسید.

تین نیوز

کلیات طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور در جلسه ای با ریاست پروانه مافی به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، مطابق روال یکشنبه هفته های اخیر، جلسه کمیسیون مشترک درآمدهای پایدار امروز در محل کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تشکیل شد.

در این جلسه که به ریاست پروانه مافی و با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، مرکز پژوهش های مجلس، کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها، سازمان برنامه و بودجه، شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، متن ماده سوم و سه مورد از تبصره های ذیل آن به بحث گذاشته شد و افراد حاضر در جلسه پیرامون آن به طرح نظرات پرداختند.

ماده 3 از طرح درآمد پایدار در خصوص صدور مجوز برای شوراهای اسلامی شهرها پیرامون برقراری، اصلاح، لغو و تصویب لایحه عوارض پیشنهادی شهرداری هاست. در این ماده از طرح به درستی موضوع ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری دیده شده که همین مسئله در جلسه اخیر کمیسیون مشترک، به اتفاق مورد حمایت نمایندگان عضو کمیسیون قرار گرفت.

در این جلسه پروانه مافی رئیس کمیسیون مشترک طرح درآمد پایدار شهرداری های کشور با اشاره به اینکه ارائه لایحه از جانب دولت ، خواست مجلس بود، اذعان داشت :«اما در شرایطی که دولت پس از گذشت بیش از 34 سال هنوز اقدام به تصویب چنین لایحه ای نکرده قطعاً در صورت تمدید زمان برای ارائه لایحه باز هم اقدام لازم صورت نخواهد گرفت. کمااینکه همین اقدام در خصوص طرح جامع مدیریت شهری انجام شد و پس از گذشت موعد پیشبینی شده برای وزارت کشور که تا پایان شهریور بود، همچنان لایحه در هیئت دولت به تصویب نرسیده است. به همین دلیل ، نباید بیش از این منتظر ماند».

در بخش دیگری از جلسه امروز ، تعدادی از نمایندگان حاضر، قائل به تلفیق موضوعات تصویب لایحه عوارض و لایحه بهای خدمات شهرداری ها در قالب متن ماده سه بودند که با توجه به مخالفت تعداد بیشتری از افراد حاضر در جلسه ، این موضوع به تصویب نرسید.

همچنین در جلسه امروز با پیشنهاد یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد در تبصره سوم ذیل ماده سه از طرح درآمدهای پایدار علاوه بر افراد ساکن در شهر و نیز افرادی که در شهر به فعالیت می پردازند، تمامی افرادی که به نحوی از خدمات شهری برخوردار میشوند، مکلف به ارائه عوارض ، بهای خدمات و سایر حقوق قانونی شهرداری ها شوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.