| کد خبر: 149981 |

پزشکیان در جمع خبرنگاران:

شورای عالی امنیت ملی اعمال محدودیت رئیس جمهور اصلاحات را بررسی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شورای عالی امنیت ملی اعمال محدودیت رئیس جمهور اصلاحات را بررسی کند.

تین نیوز

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: شورای عالی امنیت ملی اعمال محدودیت رئیس جمهور اصلاحات را بررسی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان در حاشیه نشست علنی امروز(یکشنبه، 16 مهرماه) مجلس شورای اسلامی درباره اعمال محدودیت برای رئیس جمهور اصلاحات در جمع خبرنگاران گفت: مسئله‌ای غیرقابل قبول است زیرا وی با 22 میلیون رأی برای دو دوره رئیس جمهور کشور بوده و اعمال محدودیت و ممانعت از حضور ایشان در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ... با سر دادن شعارهای دموکراسی و آزادی و نقد کشورهای دیگر به جهت عدم اظهارما در موضوعات مختلف همخوانی ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ممانعت از حضور یک فرد در جلسات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در ذهن نمی‌گنجد زیرا مشخص نیست با چه منطقی چنین تصمیمی گرفته شده است. رئیس جمهور نیز در روزهای گذشته به این موضوع اشاره داشته لذا برای جلوگیری از ضرر به اسلام و حکومت و امنیت و وحدت ملی باید مسئله را حل و فصل کرد.

وی با یادآوری تذکر نمایندگان در صحن علنی مجلس پیرامون این موضوع ادامه داد: دولت و شورای عالی امنیت ملی باید این موضوع را حل و فصل کنند، هیأت رئیسه مجلس تاکنون به این موضوع نپرداخته اما در صورت برگزاری جلسه به این موضوع خواهیم پرداخت.

پزشکیان با تأکید بر اینکه تصمیم غیرعقلانی گرفته شده گفت: شورای عالی امنیت ملی جایی است که چنین تصمیماتی مانند حصر نیز اتخاذ شده بنابراین هیچ فرد و مسئولی نمی‌تواند این تصمیمات را در جای دیگر حل و فصل کند بنابراین آنچه سبب بر هم زدن وحدت اجتماعی خواهد شد و به نفع نظام و انقلاب کشور نیست باید در همین مجموعه برطرف شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد تفرقه داخلی به مراتب مخرب‌تر از موضع‌های آمریکا در برابر ایران است، افزود: در حقیقت به جای آنکه به دنبال جاسوسان خارجی در داخل باشیم باید برای جلوگیری از بر هم خوردن وحدت و انسجام داخلی تدابیر اساسی اندیشیده شود چرا که اتحاد و انسجام از هر آسیبی جلوگیری می‌کند.

پزشکیان یادآور شد: اعمال محدودیت آقای خاتمی در قالب مصوبه‌ شورای عالی امنیت ملی نبوده در واقع متن مکتوبی در این خصوص منتشر نشده است چرا که در تاریخ باقی خواهد ماند و مردم در مورد آن قضاوت می‌کنند. متأسفانه در حالی که شعارهای دموکراسی و آزادی سر داده می‌شود فردی که دو دوره رئیس جمهور، نماینده مجلس و مسئولیت‌های مختلف دیگر را داشته و مهمتر از آن اینکه مورد قبول مردم است از حضور در جلسات منع می‌کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چنین تصمیمی سوالات بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کند زیرا بدون هیچ بحثی غیرقابل قبول است.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.