| کد خبر: 144252 |

امنیت جهانی از نقض برجام توسط ترامپ متضرر می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همزمان با برجام پرونده PMD توسط آژانس انرژی اتمی مخدومه شد اما نیکی هیلی تلاش می کند در این مسیر شبهه افکنی کند.

تین نیوز

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همزمان با برجام پرونده PMD توسط آژانس انرژی اتمی مخدومه شد اما نیکی هیلی تلاش می کند در این مسیر شبهه افکنی کند.

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: رئیس جمهوری آمریکا ضمن نقض روح برجام تلاش کرده است شرایطی را ایجاد کند کهایران ناچار به خروج از تفاهم برجام شود اما تهران تاکنون با هوشیاری ، صبر و چانه زنی با دیگر اعضای گروه 1+5  توانسته با اقدامات خصمانه برخورد کرده است.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر نماینده آمریکا در سازمان ملل به وین را در راستای شبهه افکنی ترامپ در رابطه با اجرای تعهدات ایران در تفاهم برجام باید تفسیر کرد.

وی در ادامه افزود: نیکی هیلی با حضور در آژانس انرژی اتمی به شدت تلاش کرد اتهاماتی ساختگی را علیه جمهوری اسلامی مطرح کند در حالی که ایران به تمام تعهدات خود براساس تفاهم برجام عمل کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: براساس راستایی آزمایی های صورت گرفته و 7 گزارش رسمی آژانس انرژی اتمی ، ایران به تمام تعهدات خود در تفاهم برجام عمل کرده است.

وی بیان داشت: پیش از تفاهم برجام و همزمان با تفاهم برجام ، پرونده PMD   توسط آژانس انرژی اتمی مخدومه شد و به سازمان ملل متحد هم اعلام گردید اما نیکی هیلی تلاش می کند در این مسیر شبهه افکنی کند.

رحیمی گفت: رژیم نظارتی آژانس به شکلی وسواس گونه تمام فعالیت های ایران را زیر نظر دارد و تهران سرسوزنی از تعهدات تفاهم برجام تخطی نکرده است اما آمریکایی ها مدام در حال نقض روح برجام هستند.

وی تصریح کرد: هیچ جایی برای بازدیدهای خارج از پروتکل وجود ندارد و هرگونه بازدید از مراکز نظامی تنها در صورت جلب رضایت ایران انجام می گیرد و ما قبلا همکاری های لازم را انجام داده ایم.

ضررهنگفت تجار آمریکا از نقض تفاهم برجام

این نماینده مجلس دهم گفت: نوع رفتار دونالد ترامپ و تیم سیاست خارجی آمریکا به گونه ای است که تفاهم برجام را شکننده کنند که برخلاف منافعآمریکا و امنیت جامعه جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اتحادیه اروپایی رسما اعلام کرده اند که تفاهم برجام برای امنیت جامعه جهانی منافع سرشاری در پی داشته است و از اقدامات آمریکا در جهت شکنندگی تفاهم برجام به شدت ابراز نارضایتی کرده اند.

رحیمی گفت: آمریکایی ها باتوجه به تعهداتی که در زمان انعقاد تفاهم برجام پذیرفته اند ، به لحاظ حقوقی توانایی خروج از برجام را ندارد اما به لحاظ فضاسازی های روانی به گونه ای رفتار می کنند که  ایران ناقض برجام شده که این یک دروغ است.

وی تصریح کرد: همچنان که رئیس جمهوری در مراسم تحلیف بیان کردند ، ایران ناقض اول برجام نخواهد بود و به هیچ وجه ما بهانه دست آمریکایی ها نخواهیم داد.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اصلی ترین ضرر کنندگان نقض روح تفاهم برجام شرکت های تجاری آمریکایی هستند. شرکت های اروپایی از فضای پسابرجام نهایت بهره را کسب می کنند اما تجار آمریکایی با حسرت به فضای ایران نگاه می کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.