| کد خبر: 144026 |

در حال بررسی آرای بیطرف هستیم

ماجرای بازشماری آرای وزیران پیشنهادی در مجلس، به دولت هم کشیده شد. دولتی‌ها اعلام کرده‌اند که در انتظار اعلام نتایج بازشماری آرا هستند. این موضوع را دیروز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی و امور مجلس ریاست‌جمهوری مطرح کرد و با اشاره به افزایش تعداد آرای وزیر راه و شهرسازی از بررسی مجدد وضعیت آرای وزیر پیشنهادی نیرو ازسوی هیات‌رئیسه مجلس خبر داد.

تین نیوز

ماجرای بازشماری آرای وزیران پیشنهادی در مجلس، به دولت هم کشیده شد. دولتی ها اعلام کرده اند که در انتظار اعلام نتایج بازشماری آرا هستند. این موضوع را دیروز، حسینعلی امیری معاون پارلمانی و امور مجلس ریاست جمهوری مطرح کرد و با اشاره به افزایش تعداد آرای وزیر راه و شهرسازی از بررسی مجدد وضعیت آرای وزیر پیشنهادی نیرو ازسوی هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، امیری در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال بازشماری و افزایش آرای حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو و همچنین درباره اظهارنظر برخی نمایندگان درخصوص مخدوش شدن آرای بیطرف گفت: راجع به دو نفر از وزرای پیشنهادی یعنی آخوندی و بیطرف این موضوع مطرح شد که در مورد وزیر راه و شهرسازی بازشماری انجام شد.

در مورد آقای بیطرف هم کماکان در حال بررسی هستیم و طبیعتا به همین شکلی که درمورد آقای آخوندی انجام شد، درمورد آقای بیطرف نیز انجام می گیرد. پس از بازشماری آرای عباس آخوندی در جلسه روز سه شنبه گذشته پارلمان، نتیجه به نفع آخوندی تمام شد؛ مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس اعلام کرد که در جلسه روز یکشنبه مجلس برای رای اعتماد وزیران، رای موافق وزیر راه و شهرسازی 188 رای موافق، 75 رای مخالف، 14 رای ممتنع از 288 نماینده حاضر اعلام شد در حالی که در اعلام این آرا اشتباه صورت گرفته است. بر این اساس، آرای موافق وزیر راه و شهرسازی به 198 رای افزایش یافت.

با این حال روز سه شنبه، محمود صادقی نماینده تهران پس از بازشماری آرا، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «معلوم شد تعدادی از آرای موافق بیطرف را نیز خط زده اند»؛ این همان موضوعی است که دیروز خبرنگاران از حسینعلی امیری جویا شدند.

حسینعلی امیری تاکید کرد که درمورد وضعیت آرای بیطرف و اینکه چرا موفق به کسب رای اعتماد نشد، نیاز به بحث کارشناسی مفصل است.هرچند دولتی ها اعلام کرده اند که در انتظار نتیجه بررسی آرای بیطرف و بازشماری آن هستند، اما دیروز یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس برای دومین بار اعلام کرد که نتیجه تغییر نکرده است. اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بازشماری آرای بیطرف و جهرمی به درخواست فراکسیون امید مجلس خبر داد و گفت که در نتیجه رای این افراد تغییری ایجاد نشده است. در عین حال علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازشماری آرای نمایندگان در جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی شامل آخوندی، بیطرف و جهرمی در روز گذشته گفت: پرونده بازشماری آرای وزرا بسته شده است.

علی مطهری با بیان اینکه این گونه نیست که بازشماری آرا ادامه داشته باشد، تصریح کرد: سبکی که تمامی آرا در یک برگه رای باشد برای نخستین بار اجرایی شد؛ بنابراین شمارش آرا مقداری در این دوره متفاوت بود و شاید مقداری در شمارش آرا تعجیل شد؛ اما در نهایت در نتایج آرا تغییری ایجاد نشده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.