| کد خبر: 143640 |

رییس کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد:

تاثیر اجرای برجام در حوزه حمل و نقل و عمران چقدر بوده است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با اجرای برجام همچنان شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی و اروپایی در کشور نیستیم چرا که چشم کشورهای اروپایی همچنان به واشنگتن است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با اجرای برجام همچنان شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی و اروپایی در کشور نیستیم چرا که چشم کشورهای اروپایی همچنان به واشنگتن است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص اثرات اجرای توافق هسته ای با کشورهای گروه 1+5 اظهار داشت: برای بررسی اثرات اجرای برجام باید میزان سرمایه گذاری خارجی در پروژه های بزرگ از جمله توسعه شبکه ریلی، آزاد راه ها و فرودگاه ها را مورد ارزیابی قرار دهیم، دراین زمینه ها مذاکرات زیادی انجام شده است و تیم های زیادی به کشور رفت و آمد داشته اند اما نتیجه کار مهم است.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در سفری که به کشور آلمان داشتیم متوجه علاقه و تمایل کشورهای بزرگ اروپایی برای سرمایه گذاری در ایران شدیم اما آنها چشمشان به آمریکا است و در صورتی حاضر به سرمایه گذاری درایران هستند که تضاد با منافع تعریف شده شان با آمریکایی ها نباشد.

وی گفت: اروپایی ها با وجود اینکه ادعا می کنند به تعهداتشان در برجام پایبند هستند اما همچنان نگاهشان به آمریکایی هاست و در صورتی که واشنگتن مخالف همکاری آنها با ایران باشند در این عرصه حضور پیدا نمی کنند.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه سرمایه گذاری در شبکه ریلی را ارزیابی کرد و افزود: در این بخش نیز شاهد سرمایه گذاری جدی نبودیم، برقی کردن راه آهن تهران- مشهد از اولویت های اصلی کشور است اما تا کنون عملیات اجرایی از آن ندیدیم، گفته می شود 90 درصد کار پیش رفته اما همین که 10 درصد کارهای نهایی نشده مانع بزرگی برای عملیاتی نشدن پروژه برقی کردن راه آهن تهران- مشهد است.

رضایی کوچی تاکید کرد: در حوزه تقویت و تجهیز ناوگان هوایی اقداماتی صورت گرفته اما سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل انجام نشده است، در این زمینه 10 تا 15 درصد شاهد پیشرفت صرفا در ناوگان هوایی هستیم آن هم در زمینه خرید قطعه و و هواپیما نه حضور سرمایه گذار خارجی.

وی گفت: کشورهای اروپایی آمادگی همکاری با ایران را دارند اما آمریکا به آنها چنین اجازه ای نمی دهد، متاسفانه نگاه اروپایی ها در زمینه همکاری وسرمایه گذاری در ایران به آمریکایی ها است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اما با توجه به اینکه شرایط سیاست داخلی و خارجی آمریکا به دلیلی حضور ترامپ تضعیف شده فرصت خوبی است تا اروپا مستقل از آمریکا در عرصه های بین المللی و همکاری با ایران تصمیم گیری کند.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.