| کد خبر: 143390 |

◄ لحظه به لحظه با جلسه رای اعتماد/ روحانی: کار ساده‌ای پیش پای ما نیست/نیمی از بودجه برای صندوق‌ها و یارانه هزینه می‌شود

رئیس جمهور در آخرین دفاع از کابینه و در جلسه رای‌گیری برای کابینه پیشنهادی، با سپاس از نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های آنها در پنج روز گذشته، گفت: خوشخبتانه مردم کشور توجه ویژه به مذاکرات مجلس داشتند و ما شاهد کار حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی بودیم.

تین نیوز

رئیس جمهور در آخرین دفاع از کابینه و در جلسه رای‌گیری برای کابینه پیشنهادی، با سپاس از نمایندگان و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های آنها در پنج روز گذشته،  گفت: خوشخبتانه مردم کشور توجه ویژه به مذاکرات مجلس داشتند و ما شاهد کار حرفه‌ای در مجلس شورای اسلامی بودیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن روحانی افزود: همیشه مجلس اصول قانونی و اخلاقی را مورد توجه قرار می‌دهد و این بار البته بیشتر بود. 

رئیس جمهور با اشاره به تلاش نمایندگان در این چند روز گفت: همه نمایندگان موافق و مخالف، کارشناسانه و طبق اعتقاد و مستندات صحبت کردند. جز این از مجلس شورای اسلامی توقع نمی‌رود.

او ادامه داد: هر دوی ما در دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم. همه ما می‌دانیم شرایط ما شرایط آسانی نیست.

روحانی با بیان اینکه همه از شرایط دشوار کنونی اطلاع داریم، تاکید کرد: هم شما نمایندگان کاملا مطلع هستید و هم ما در دولت کاملا اطلاع داریم که کار ساده‌ای پیش پای ما نیست. در اروپا و آمریکا هم شرایط هموار نیست، چه برسد به ما در این منطقه پرآشوب و مشکلاتی  که از گذشته برای ما جا مانده است.

او با اشاره به بودجه سالانه دولت تصریح کرد: بودجه ما حدود 300 هزار میلیارد تومان است. به سازمان برنامه و بودجه گفته‌ام شرایط جدید به همه وزرا ابلاغ شود.

روحانی افزود: 40 هزار میلیارد تومان در سال گذشته برای صندوق‌های بازنشستگی دادیم که مربوط به دولت و بودجه نیست. 

رئیس جمهور با اشاره با شرایط تحویل گرفتن دولت گفت: زمانی من گفتم خزانه خالی را تحویل گرفتیم و بعد دیدیم صندوق‌ها هم خالی است. صندوق‌ها قادر نیستند به تعهدات خود عمل کنند.

او ادامه داد: وقتی از 40 هزار میلیارد صندوق، بالای 40 هزار میلیارد برای یارانه و 60 هزار میلیارد تومان هم برای صندوق توسعه واریز کنیم این یعنی نصف بودجه رفت.

رئیس جمهور گفت: اگر می‌خواهیم بدهی‌های دولت را هم حساب کنیم چیزی باقی نخواهد ماند. در نتیجه شرایط آسانی پیش روی ما نیست.

او تصریح کرد: همانطور که نمایندگان در مواقع لزوم اخطار و تذکر می‌دهند و استیضاح می‌کنند خواهش می‌کنم وزرای خودشان را حمایت و تشویق کنند. 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.