| کد خبر: 143264 |

صالحی: تنوع قومی و زبانی بر اقتدار ایران می‌افزاید

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ تنوع قومی و زبانی در کشور، گفت که این امر موجب افزایش اقتدار کشور خواهد شد.

تین نیوز

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ تنوع قومی و زبانی در کشور، گفت که این امر موجب افزایش اقتدار کشور خواهد شد.

سیدعباس صالحی در جلسه علنی صبح امروز مجلس در دفاع از برنامه خود برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سکان‌داران پیشین وزارت ارشاد در دولت یازدهم، علی جنتی و صالحی قدردانی کرد و گفت: جامعه ایرانی به اعتبار استعداد ذاتی خود و اینکه در چهارراه شرق و غرب عالم بوده مفاخر و آثار فرهنگی و هنری زیادی را به جهان عرضه کرده و سهم مهمی در تبادل فرهنگی جهان در طول تاریخ داشته است. همچنین ایران پایگاه جهانی شدن فرهنگ در جهان بوده و سهم بسزایی در تلطیف شاعرانه بودن جهان بشری داشته است.

وی فرهنگ و هنر ایرانی را ذات و هویت ایران توصیف کرد و گفت: همچنین جامعه ایرانی با دین‌مداری، توحیدگرایی، معنویت و اخلاق‌گرایی هزاران سال زیسته و حب اهل بیت (ع) بر جان و خاک این سرزمین نقش بسته است. برنامه فرهنگی دولت دوازدهم هم از این نگاه برخوردار است که اضلاع مختلف فرهنگ کشور با یکدیگر ارتباط پیوسته و محکمی داشته باشند.

صالحی در ادامه با تاکید بر ضرورت گسترش اعتمادسازی میان اصحاب هنر و دولت، بهبود اقتصاد هنر و تقویت نقش نهادهای صنفی، خاطرنشان کرد: اعتماد عمیق به اصول اساسی دین، نظام اسلامی، انقلاب، رهبری، قانون و اخلاق از مهمترین رویکردهای وزارت ارشاد در دولت دوازدهم خواهد بود. این وزارتخانه به دنبال شفافیت در همه مراحل تصمیم‌گیری و اجرا است و ما معتقدیم دوره مدیریت پشت درهای بسته در غیاب مردم گذشته است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.