| کد خبر: 143241 |

ربیعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صالحی برنامه‌ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ندارد

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ با بیان اینکه در برنامه های پیشنهادی شما درخصوص سیاست های ابلاغی رهبری خلا وجود دارد گفت: برنامه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ندارید.

تین نیوز

نماینده مخالف با وزیر پیشنهادی فرهنگ با بیان اینکه در برنامه های پیشنهادی شما درخصوص سیاست های ابلاغی رهبری خلا وجود دارد گفت: برنامه ای برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ندارید.

در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت خدیجه ربیعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی ارتباط خوبی با علما دارند که ظرفیت خوبی برای تصدی این وزارتخانه است فرهنگ شاخصه اصلی تمدن است با این شرایط حساسیت این وزارتخانه و وزیر مربوطه آن از سایر وزارتخانه ها بیشتر است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی در برنامه های پیشنهادی خیلی خوب به چالش ها اشاره کرده اما راهکارهای مناسب را اعلام نکردند که چگونه می تواند قانون را حاکم کنند. اشاره نکردید چگونه با دستگاه های فرهنگی همپوشانی خواهید داشت تا موجب موازی کاری در حوزه فرهنگ نشود.

نماینده مردم بروجن گفت: درحال حاضر ارتباطات و تعاملات فرهنگی در عرصه بین المللی مناسب شان نظام نیست و انتظار داریم در بخش فرهنگی  برای ارتباط بین کشورهای فارسی زبان سازوکار عملی پیشنهاد دهید تا مفاخر ما را کشورهای بیگانه مصادره نکنند.

وی گفت: در برنامه‌های پیشنهادی شما درخصوص سیاست های ابلاغی رهبری ۴۹ درصد خلا وجود دارد. شما در فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگی چه برنامه ای دارید.

ربیعی افزود: در حمایت از شرکت های تولید کننده محصولات فرهنگی و نظارت بر سازوکار آنها چه برنامه ای دارید؟

این نماینده مجلس تصریح کرد: با وجود تاکیدات رهبری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی شما هیچ برنامه ای برای مبارزه با مواد مخدر ارائه ندادید در حالی که مهمترین برنامه ها در این زمینه مربوط به وزارت فرهنگ است.

ربیعی گفت: درباره مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برنامه ای ندارید، با وجود اینکه شما متولی بخش کتاب و کتابخوانی هستید در برنامه ارائه شده راهکاری برای توسعه فرهنگ کتابخوانی به خصوص در روستاها ندارید.

این نماینده مخالف خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه هنری عدم توجه کافی به هنرهای نمایشی مانند تئاتر و موسیقی است برنامه شما در این باره چیست.

ربیعی در پایان یادآور شد: از شما انتظار داریم در توضیحات خود درباره دیدگاهتان نسبت به مرجعیت فرهنگی توضیح دهید.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.