| کد خبر: 143214 |

ابراهیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت:

شریعتمداری ارتباط خوبی با جریان های سیاسی کشور دارد

نماینده مردم شازند ارتباط خوب شریعتمداری با جریانات سیاسی و مقامات موثر در نظام را امری موثر در موفقیت شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند.

تین نیوز
نماینده مردم شازند ارتباط خوب شریعتمداری با جریانات سیاسی و مقامات موثر در نظام را امری موثر در موفقیت شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند.

در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، علی ابراهیمی نماینده شازند در موافقت با وزیر پیشنهادی گفت: بخش صنعت، معدن و تجارت در سال ۹۲، ۲۲.۵ درصد از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و ۷ میلیون نفر در حوزه صنعت و معدن مشغول به کار هستند.

وی در تشریح سوابق شریعتمدراری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان در دوران سازندگی قائم مقام وزارت صنایع بودند علاوه بر این هشت سال نیز سابقه وزارت بازرگانی در دولت اصلاحات را دارا می باشد.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این ایشان عضو شورای راهبردی و روابط خارجی جمهوری اسلامی با حکم مقام معظم رهبری بودند.

نماینده شازند ارتباطات شریعتمداری با جریانات سیاسی و مقامات موثر در نظام امری موثر در فعالیت وی در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت خواند.

وی واگذاری ها طبق اصل ۴۴، ایجاد سازمان توسعه و تجارت و ادغام وزارتخانه ها را از اقدامات و برنامه های شریعتمداری خواند و گفت: آقای شریعتمداری همیشه برای برگزاری نمایشگاه ها پیشقدم بودند.

ابراهیمی مقاوم سازی تولید، رقابت پذیری، کیفی سازی و توجه به استانداردهای ملی و بین المللی را ازبرنامه های شریعتمداری خواند و گفت: آقای شریعتمداری در پیگیری طرح های کلان کشور اشراف کامل دارد و روحیه وی برای همکاری با افراد خبری موجب حمایت اهالی فن در حوزه صنعت برای همکاری با ایشان است.

وی اظهار داشت: آقای شریعتمداری در سال های اخیر که معاونت اجرایی را بر عهده داشتند زمینه ورود سرمایه های ایرانیان خارج از کشور را فراهم کردند.

نماینده شازند بهبود سرمایه گذاری خارجی، بهبود فضای کسب و کار، جلوگیری از خام فروشی، توجه به محیط زیست، تلاش برای جلویگری از فساد در حوزه صنعت و پیگیری برای الحاق ایران به سازمان تجارت جهانی را از مهمترین برنامه های شریعتمداری خواند.

وی گفت: ۷۰ درصد برنامه های شریعتمداری منطبق با سیاست های بالادستی و ۳۰ درصد همسو با آن است.

وی خطاب به شریعتمداری گفت: شما وارث مشکلات زیادی در وزارت صنع، معدن و تجارت هستید که ناشی از انتصاب مدیران نالایق است.

ابراهیمی با بیان اینکه سهم ایران در تجارت جهانی سه درصد است گفت: قاچاق عرصه را بر تولید کنندگان تنگ کرده و خصوصی سازی در سال های اخیر به صورت واقعی اتفاق نیفتاده و کلیه فرصت ها به سازمان تامین اجتماعی و برخی اشخاص که دارای رانت بودند داده شده است.

 
 
 

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.