| کد خبر: 143213 |

اصلاح آئین‌نامه مجلس در مورد حذف سخنرانی موافقان قابل تأمل است

رئیس مجلس شورای اسلامی، اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس برای حذف سخنرانی موافقان و افزایش زمان سخنرانی وزرا را امری قابل تأمل خواند.

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی، اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس برای حذف سخنرانی موافقان و افزایش زمان سخنرانی وزرا را امری قابل تأمل خواند.

در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی علی ادیانی‌راد نماینده قائمشهر در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفت: شأن جنابعالی به لحاظ حقیقی و حقوقی، اهتمام به رعایت آئین‌نامه مجلس است. طی روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد که شاید از باب تساهل و تسامح امور بود. شاهدیم گاهی برای برخی وزرا سه موافق صحبت کردند؛ این در حالی است که طبق آئین‌نامه، یک نماینده می‌تواند فرصت خود را در اختیار نماینده دیگری قرار دهد؛ نه نمایندگان دیگری.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: طبق آئین‌نامه، اصل بر بررسی برنامه‌های وزراست، اما شاهد بودیم که مخالفان و موافقان در بررسی برنامه‌های وزرا سخنرانی نمی‌کردند.

وی از رئیس‌ مجلس خواست در باقی‌مانده زمان، مخالفان و موافقان در خصوص برنامه‌های وزرا صحبت کنند.

ادیانی‌راد تصریح کرد: در بررسی رأی اعتماد به دو وزیر شاهد بودیم بدون اینکه مخالفی وجود داشته باشد، موافقان صحبت کردند، بنده آئین‌نامه را بررسی کردم؛ در بررسی طرح‌ها و لوایح، جایی که مخالفی وجود نداشته باشد، موافق صحبت نمی‌کند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر این، ترتیب در اظهارنظرها وجود دارد، به عبارت دیگر مخالفت، اصل و موافقت به تبع است.

وی کودتای ۲۸ مرداد را محکوم کرده و آن را شیطنت شیطان بزرگ نامید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی رأی‌ اعتماد، لوایح برنامه و بودجه در فصول جداگانه آئین‌نامه قرار دارد و مخالفان و موافقان وزرا شخصیت‌های مستقل و حقیقی هستند؛ بنابراین نمی‌توان به خاطر عدم وجود مخالف، موافقان را حذف کرد.

وی ادامه داد: اما اصلاح آئین‌نامه مبنی بر اینکه در مورد وزرا فقط مخالفان صحبت کنند و وقت وزیر و هیأت وزیران برای دفاع افزایش یابد، پیشنهاد خوب و قابل تأمل است.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.