| کد خبر: 143206 |

لاریجانی در پاسخ به تذکر نماینده مرند:

قالب بندیهای سیاسی تصمیم ساز نیست/نمایندگان شخصا ارزیابی می‌کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قالب بندی های سیاسی در موضوع رای اعتماد تصمیم ساز نیستند و نمایندگان شخصا ارزیابی و تصمیم سازی می کنند.

تین نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قالب بندی های سیاسی در موضوع رای اعتماد تصمیم ساز نیستند و نمایندگان شخصا ارزیابی و تصمیم سازی می کنند.

در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس در تذکر آیین نامه ای به هیات رئیسه در خصوص لزوم حفظ شان مجلس گفت: روزهایی که جلسات علنی مجلس به صورت زنده از صدا و سیما پخش می شود بهانه ای برای کوبیدن مجلس ایجاد می شود.

وی خطاب به لاریجانی ادامه داد: در جلسه روز گذشته تذکر دادید که نمایندگان در صندلی های خود حضور داشته باشند، فردی مطلبی نوشت که در کل مجالس دنیا چنین تذکراتی داده نمی شود. نگارنده به گونه ای مطلب فوق را نوشته است که گویا در همه مجالس دنیا ریاست کرده است.

وی ادامه داد: رفت و آمدها و رایزنی ها در مجلس طبیعی است بنده در مورد وزیری از آقای نوبخت سوال می کنم و یا از وزیری سوال می کنم که بلافاصله با من تماس می گیرند که شما رفتید امتیاز بگیرید و رای موافق بدهید.

وی تصریح کرد: نمایندگان اگر خوب باشند از همین ملت هستند و اگر بد باشند از همین ملت هستند. اینگونه صحبت ها درست نیست.

در  ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس این تذکر را وارد دانست و گفت: اگر نمایندگان در صندلی های خود حضور داشته باشند بهتر است اما رایزنی هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از نوع تصمیم گیری نمایندگان اطلاعی ندارند گفت: از بیرون نشان داده می شود که قالب بندی های سیاسی در رای اعتماد تصمیم ساز هستند اما واقعیت ندارد. نمایندگان لحظه آخر بین خود و خدای خود ارزیابی می کنند که این وزیر صلاحیت دارد یا خیر. بنابراین برای رای اعتماد به وزرا، نمایندگان ارزیابی شخصی دارند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.