| کد خبر: 143175 |

آخوندی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:

مسکن دستکاری شده‌ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است

آخوندی با تأکید براینکه بخش مسکن دستکاری شده‌ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است گفت: آمار سال 95 نشان می‌دهد 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم که این تعداد در سال 90 برابر با 630 هزار بوده است یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

تین نیوز

آخوندی با تأکید براینکه بخش مسکن دستکاری شده‌ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است گفت: آمار سال 95 نشان می‌دهد 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم که این تعداد در سال 90 برابر با 630 هزار بوده است یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه 28 مردادماه در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ابتدا تمایل دارم تا از دقت نظر رئیس، هیئت رئیسه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به وزاری پیشنهادی سپاس بگویم، قطعا این دقت نظر و پخش مستقیم سرمایه اجتماعی بزرگی برای دولت و مجلس شورای اسلامی در ادامه مسیر خواهد بود.

آخوندی در ادامه ضمن گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور بیان کرد: از 132 نماینده محترمی که برای دفاع از اینجانب ثبت‌نام کرده و دوستانی که دفاع کردند سپاسگزارم و از منتقدانی که رنج نقد را بر خود هموار کردند نیز تشکر دارم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این مطلب که همچنان که نمایندگان محترم در تذکرات و مطالبشان بیان فرمودند برنامه عمل وزرا همان برنامه 5 ساله ششم است که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و باید وزرا تدابیر روشنی برای اجرای آن‌ها داشته باشند گفت: آقای محبی‌نیا تذکری به من می‌دادند و می‌گفتند در این فرصت کوتاه شما فقط چند محور اساسی که می‌خواهید در چهارساله آینده پیگیری کنید آن‌ها را بیان کنید. این به مفهوم بی‌توجهی به سایر موارد نیست بقیه موارد مطابق برنامه عمل خواهد شد لذا من در این جلسه به دو بخش مسکن و انتقال از خودرو محوری و ریل‌پایه شدن حمل و نقل کشور اشاره خواهم کرد.

دارای بیش از 24 میلیون خانوار و حدود ۲۵/۵ میلیون خانه هستیم

آخوندی با تأکید براینکه بخش مسکن دستکاری شده‌ترین بخش در حوزه اقتصاد ملی ایران است گفت: در ایران 24 میلیون و 190 هزار خانوار و 25 میلیون و 400 هزار خانه وجود دارد،با توجه به این آمار بیشتر از خانوار خانه داریم بعنی باید اوضاع خوبی در کشور برقرار باشد ولی آیا به واقع اینطور بوده و وضع مسکن به این خوبی است؟ بله قطعا شرایط خوبی نیست.

به گفته وی آمار سال 95 نشان می دهد 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور داریم که این تعداد در سال 90برابر با 630 هزر بوده است یعنی ظرف 5 سال حدود 2 میلیون خانه خالی به ایران اضافه شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: 2 میلیون و 100 هزار خانه دوم در کشور وجود دارد که جمع این دو عدد حدودا برابر با 4 میلیون و 700 هزار خواهد بود، به واقع مفهوم آن چه خواهد بود؟

آخوندی اضافه کرد: اگر هر خانه را 100 هزار دلار در نظر بگیرید بدان معناست که 470 میلیارد دلار ثروت این مملکت بدون استفاده در خانه‌های خالی و دوم انباشته شده است.

وی این رقم را بیش از 4 برابر ارزش بازار بورس ایران قلمداد کرد و افزود: در حقیقت این وضعیت بازار دستکاری شده مسکن در ایران است.

افزایش 9 برابری قیمت زمین و 6 برابری قیمت آپارتمان در طول 8 سال

وزیر راه و شهرسازی در خصوص مبحث قیمت در کشور نیز بیان کرد: آخر دولت قبل در سال 92 نسبت به سال 84 قیمت زمین حدود 9 برابر و قیمت آپارتمان حدود 6 برابر افزایش پیدا کرد درحالی که شعار دولت گذشته حذف قیمت زمین از قیمت ساختمان بود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به این نکته که در حال حاضر بیش از 19 میلیون نفر در بدمسکنی مطلق زندگی می‌کنند گفت: این وضعیت بازار مسکن در ایران است، در عید نوروز امسال به آقای دکتر جلالی در مسیر تهران به سمت کرج اعلام کردم که اکثر خانه‌های موجود در اطراف اتوبان همت یا خالی است و یا در حال افزوده شدن به آمار خانه‌‌های خالی است.

آخوندی با اشاره به این نکته که تنها در منطقه یک تهران حدود 31 هزار خانه خالی وجود دارد گفت: این به معنای اتلاف منابع مالی کشور است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.