| کد خبر: 143164 |

رضایی کوچی:

رئیس جمهور برای معرفی وزرا تحت فشار جناح های سیاسی بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رئیس جمهور برای معرفی وزرا تحت فشار جناح های سیاسی بود.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که رئیس جمهور برای معرفی وزرا تحت فشار جناح های سیاسی بود.

محمدرضا رضایی کوچی  ترکیب وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم را ارزیابی کرد و گفت: بعد از انتخابات شاهد تلاش جریان ها و جناح های سیاسی مختلف برای سهم خواهی در کابینه رئیس جمهو را تحت فشار قرار دادند و رئیس جمهوری در معرفی برخی وزرا به برخی از از این درخواست ها گوش داد و در نهایت وزرا را بدون توجه به خواسته های جریان های سیاسی و تنها با شاخص های مدنظر دولت انتخاب کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: با این حال با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بحرانی که در منطقه وجود دارد، هر وزیر به تنهایی می تواند نقش موثری در حل مشکلات داشته باشد، اگر وزیر توانمند، پاک دست، انقلابی و مشرف به حوزه وظایفش انتخاب شود می تواند به تنهایی در حل امورات کشور و ایجاد اعتماد و امید در مردم اثرگذارد باشد .

وی در ادامه تیم اقتصادی پیشنهادی را مورد ارزیابی قرار داد و اظهار داشت: تیمی که این دوره برای فضای اقتصادی کشور معرفی شد بسیار بهتر از تیم گذشته است، البته ایراداتی به آن وارد است و اگر بنده می خواستم کابینه معرفی کنم، افراد بهتری را انتخاب می کردم اما با این حال همگرایی و هماهنگی در ترکیب فعلی به مراتب بهتر از تیم دولت اول روحانی است و قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برای موفق شدن هر دولتی، همراهی مجلس خیلی مهم است، اگر مجلس با بدنه دولت همراه باشد و این دو قوه با هم کار کنند شرایط بهتری برای آینده کشور رقم خواهد خورد.

رضایی کوچی با بیان اینکه باید در سطح سران قوا شاهد هماهنگی باشیم، گفت: اگر روسای قوای مقننه و مجری رابطه خوبی داشته باشند این رابطه به زیر مجموعه دو قوه تسری پیدا خواهد کرد و هماهنگی بین قوه مقننه و مجریه و در نهایت در حکومت شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اکنون که روحانی به واسطه رای اکثریت مردم و تایید رهبری رئیس جمهور شده است وظیفه همه نهاد ها و ارکان ها است که از او حمایت کنند تا دولت موفق شود، اگر دولت در انجام وظایفشم موفق باشد نظام جمهوری اسلامی موفق خواهد بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید تا جایی که امکان دارد از تیم رئیس جمهور حمایت کرد، اظهار داشت: البته تعامل با دولت به این معنی نیست که حق نمایندگان در رای اعتماد به وزرا نادیده گرفته شود، برخی وزرای پیشنهادی شایستگی لازم را برای حضور در کابینه ندارند اما تلاش میکنیم هر چه زودتر کابینه شکل بگیرد تا انجام امور هرچه سریع تر انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.