| کد خبر: 142949 |

گزارش از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را آغاز کردند.

تین نیوز

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را آغاز کردند.

مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، وزیر امور خارجه، بررسی صلاحیت سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان را را آغاز کردند.

سیدحسن قاضی‌زاده‌ هاشمی 58 ساله،‌ پزشک متخصص چشم است و وزیر بهداشت، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند.

اظهار نگرانی نماینده ارومیه از نحوه ادامه طرح تحول سلامت

نماینده مردم ارومیه از نحوه ادامه طرح تحول سلامت اظهار نگرانی کرد و گفت: چگونه قرار است این طرح در آینده تامین مالی شود؟

سید هادی بهادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره نارسایی‌های ادامه طرح تحول سلامت با توجه به سیاست‌های مقام معظم  رهبری که وزارت بهداشت را متولی حوزه سلامت می دانند دچار ابهام هستیم.

وی ادامه داد: بیمه‌ها و وضع مناسبی ندارند و حقیقتا در ادامه طرح نگرانیم که چگونه منابعش تامین می شود. من در برنامه آقای قاضی زاده مطلبی برای تامین مالی ادامه طرح تحول سلامت ندیدم.

بهادری با بیان اینکه در سطح ملی با برخی بی عدالتی‌ها روبرو هستیم، یادآور شد: این بی عدالتی‌ها در مجموعه نظام پزشکان و بهداشت و درمان دیده می‌شود. تفاوت حقوق پزشکان با کادرهای پزشکی و پرستاران زیاد است و حتی تفاوت حقوق پزشکان در تخصص‌های مختلف هم قابل توجه به حساب می آید.

وی خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: باید توجه به موضوع بهداشت را بیشتر از درمان مدنظر قرار دهید و توجه به پیشگیری باید در دستور کار قرار گیرد. هدایت مریض به بخش‌های هزینه‌بر مثل بستری، آزمایش، عکسبرداری و داروهای متعدد ناشی از این است که هزینه را باید کس دیگری تقبل کند. در این زمینه پیگیری جدی‌تر طرح پزشک خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

عثمانی: اولویت بهداشت و درمان مهمترین مسئله وزارت بهداشت است

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اولویت دادن به بهداشت را نسبت به درمان از مسائل اصلی وزارت بهداشت دانست.

محمد قسیم عثمانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همانطور که از اسم وزارتخانه دیده می‌شود اولویت با بهداشت است و تمرکز بر بهداشت و اولویت دادن به بهداشت نسبت به درمان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در چهار سال گذشته آقای قاضی زاده در بخش درمان توانست شاهکار کند و می توانیم به او نمره عالی بدهیم. تختهای بیمارستانی 25 درصد افزایش یافته اما در بخش بهداشت ما گله داریم چراکه آن میزان برتری درمان را در بهداشت نداشته ایم. در برنامه آقای قاضی زاده هم نمی بینیم که چطور می‌خواهد بخش بهداشت را مثل درمان متحول کند و برای تامین مالی بهداشت چه منابعی در نظر گرفته است. اگر در دوره اول تمرکز بر درمان بود در چهار سال بعد تمرکز باید بر بهداشت باشد.

عثمانی با اشاره به پرداخت‌ها در وزارت بهداشت عنوان کرد: خواسته ما رعایت تعادل در پرداخت حقوق و دستمزد در بدنه وزارت است. درست است که پزشکان نقش اول را در درمان دارند اما درمان فرآیندی است که تنها بخشی از ان را پزشکان انجام می دهند و پرستاران پیراپزشکی و پشتیبانی هم در آن نقش کلیدی دارند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.