| کد خبر: 142860 |

برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد نظریه پردازی است

نماینده مردم مشکین شهر گفت: در برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد به جز نظریه پردازی چیزی ندیدم، اقتصاد عدد و رقم میخواهد و باید مشخص شود امروز کجا هستیم و بعد از ۴ سال کجا خواهیم بود.

تین نیوز

نماینده مردم مشکین شهر گفت: در برنامه های وزیر پیشنهادی اقتصاد به جز نظریه پردازی چیزی ندیدم، اقتصاد عدد و رقم میخواهد و باید مشخص شود امروز کجا هستیم و بعد از ۴ سال کجا خواهیم بود.

ولی ملکی در جریان بررسی صلاحیت وزیر  پیشنهادی اقتصاد و امور دارایی در مجلس و در مخالفت با وی گفت: این نقد ما، نقد منصفانه است و همه نقد عادلانه و منصفانه را می پذیرند. من روی بغض نظر نمی دهم و برای نقد وزیر پیشنهادی جنبه تهدیدی و تخریبی ندارم.

وی افزود: پرفسور حسابی می گوید «جمله ولش کن» پدر ما را درآورده است. ما هم هروقت کم می آوریم یا با کسی دوستی و رفاقت داریم می گوییم ولش کن همین باعث می شود ما در کشورمان مشکلات زیادی داشته باشیم.

نماینده مردم مشکین شهر با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی اقتصاد ادامه داد: در این برنامه به جز نظریه پردازی چیزی ندیدم، اقتصاد عدد و رقم میخواهد باید مشخص شود امروز کجا هستیم و بعد از ۴ سال کجا خواهیم بود اما در برنامه ارائه شده چیزی در این باره ندیدیم.

ملکی گفت: شما ۴ سال مسئولیت اداره گمرک را داشتید باید کارنامه ای از آن مسئولیت ارائه می دادید اما هیچ اشاره ای به آن عملکرد نداشتیم.آیا در گمرکات قاچاق کالا از بین رفته است و شما چه میزان موفق بودید.

وی گفت: قاچاق کالا در کشور ما از مبادی رسمی وارد کشور می شود شما در طول ۴ سال چه کردید و چرا نتوانستید جلوی قاچاق را بگیرید.

این نماینده مخالف وزیر اقتصاد عنوان کرد: رشد ناخالص داخلی ما در بین ۲۴ کشور منطقه رتبه ۱۰ را داریم شما چه کار خواهید کرد در شاخص آزادی اقتصادی ما بین ۲۲ کشور منطقه بیست و دومین کشور هستیم، این در حالی است که در ۴ سال گذشته وضعیت ما بدتر شده است، نرخ تورم در بین ۲۴ کشور رتبه ۱۹ داریم و از ۱۸۹ کشور در جهان رتبه ۱۵۸ را داریم این رشدها سالانه چقدر افزایش خواهد یافت.

ملکی گفت: در بحث سرمایه گذاری خارجی از ۲۴ کشور رتبه بیست و دوم را در منطقه داریم، برای حمایت از سرمایه گذاری شما چه برنامه ای دارید. ما در حمایت از سرمایه دار بین ۲۰ کشور رتبه نوزدهم را داریم. در امر رقابت پذیری اقتصادی رتبه ۱۳ از بین ۲۰ کشور در منطقه را داریم، در امر شفافیت رتبه ۱۸ در بین ۲۰ کشور منطقه را داریم پس با این شرایط رشد اقتصادی تحقق نیافته و تورم هم مهار نخواهد شد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: شما با چه مکانیزمی سرمایه گذاری را بالا خواهید برد، وقتی بانک های دولتی و غیر دولتی ۱۸ تا ۲۰ درصد در روز سود می دهند کدام سرمایه گذار پول خود را سرمایه گذاری در بخش تولید وارد خواهد کرد.  امروز هیچ گونه اقتداری نسبت به بانک مرکزی وجود ندارد.

ملکی تصریح کرد: با شعار تولید صورت نمی گیرد و رفع بیکاری، اصلاح ساختار اقتصادی، شفافیت و رفع تورم تحقق نمی یابد.

وی با اشاره به مبارزه با فساد بانکی به عنوان برنامه های وزیر پشنهادی گفت: موسسات غیرمجاز مانند کاسپین با مجوز بانک مرکزی کار می کردند شما با چه مکانیزمی می خواهید جلوی فعالیت این موسسات و رانت هایی که از آن برخوردار می شوند را بگیرید . عملیاتی بگویید که سود بانکی را از ۱۸ تا چه رقمی کاهش خواهید داد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.