| کد خبر: 142789 |

معاون اول رییس جمهور؛

◄ این کابینه از نقد نمی‌ترسد/ اشتغال جز با احترام به بخش خصوصی میسر نخواهد شد

معاون اول رییس جمهور گفت: افزایش اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری جز با احترام به بخش خصوصی میسر نخواهد شد. باید این را باور کنیم.

تین نیوز

معاون اول رییس جمهور گفت: افزایش اشتغال نیازمند سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذاری جز با احترام به بخش خصوصی میسر نخواهد شد. باید این را باور کنیم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در مجلس شورای اسلامی در دفاع از دستاوردهای دولت در 4 ساله گذشته و کابینه جدید گفت: دستاوردهای چهارساله دولت سازدهم قابل افتخار در منطقه و جهان است.

او افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌هایی که در سیاست‌ خارجی داشتیم به جایی رسیدیم که وقتی می‌خواهند دولت رانقد می‌کنند می‌گویند شما سرمایه‌ خارجی زیادی وارد کشور نکردید! لابد ده‌ها مسئله دیگر حل شده که موضوع نقد شما این است. بی‌انصافی است که می‌گویند دستاورد برجام چه بوده است.

جهانگیری با اشاره به تاکید نمایندگان به معضل اشتغال تاکید کرد: دوستان همه از اشتغال گفتند. اشتغال مهم‌ترین دغدغه ماست. خالص شغل ایجاد شذه ما در دولت نهم و دهم صفر بوده است. آنهم در دوره‌ای که بیشترین درامد حاصل از نفت را داشتیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه باید بیش از پیش به بخش خصوصی توجه کنیم گفت: اما اشتغال نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری است و این امر نیز محقق نخواهد شد مگر با احترام به بخش خصوصی. دولت به شکل بر آن است تا بخش خصوصی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهد و بر این امر تاکید دارد. اما باید زمینه برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.

جهانگیری تصریح کرد: از سوی دیگر باید نظام بانکی نیز اصلاح شود که مهم‌ترین وظیفه دوستان در تیم اقتصادی دولت خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور اما از وزرای پیشنهادی نیز سخن به میان آورد و نوسازی ناوگان هوایی را از دستاوردهای مهم دولت دانست و تاکید کرد: ما توانستیم هواپیمای نو خریداری کنیم و پولی که پرداختیم حداکثر 15 درصد کل پول بوده است. بقیه این پول توسط منابع مالی خارجی تامین شده و این از دستاوردهای برجام است.

جهانگیری با اشاره به حضور عباس آخوندی در میان وزرای پیشنهادی گفت: آقای آخوندی در تمام بخش‌های راه و شهرسازی بسیار موفق عمل کرده است.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ما کابینه نقدپذیری هستیم و از نقد نمی‌ترسیم. این وزرا از جوابگویی نمی‌ترسند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.