| کد خبر: 142787 |

کواکبیان: آیا رهبری حکم یک سکولار را تنفیذ کردند؟

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: مباحث مطرح شده در مخالفت با کابینه دوازدهم شبیه سخنان مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه است در حالی که نظر مجلس باید حول برنامه‌های اعلام شده وزرای پیشنهادی باشد.

تین نیوز

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: مباحث مطرح شده در مخالفت با کابینه دوازدهم شبیه سخنان مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه است در حالی که نظر مجلس باید حول برنامه‌های اعلام شده وزرای پیشنهادی باشد.

مصطفی کواکبیان در جلسه علنی بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، در پاسخ به مخالفان کابینه دوازدهم، گفت: اینکه گفته می‌شود برنامه‌های دولت، سکولار است یا نمی‌دانیم معنای سکولار چیست یا نمی‌فهمیم که رهبری در راس این نظام است. رهبری حکم رییس‌جمهور را چند روز قبل تنفیذ کردند، یعنی ایشان حکم یک سکولار را تنفیذ کردند؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد مجلس در افزایش ۱۱۰ ماده ای مواد برنامه ششم توسعه، گفت: برنامه‌های ۳۴ ماده‌ای دولت را ۱۴۴ ماده کردیم ولی دولت باز تمام برنامه‌هایش را براساس مصوبه مجلس تنظیم کرد. آیا برنامه ششم سکولار است؟

وی با تاکید بر اینکه دولت امنیتی کردن فرهنگ را نمی‌خواهد، گفت: فرهنگ باید با کلیت نظام و خواسته مردم در ارتباط باشد. تلاش‌های دولت در جهت شبکه ملی اطلاعات و واکسینه کردن اطلاعات بالاست. در برنامه ششم نوشتیم سالی ۷۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ایران انجام شود اما با دیدگاه‌های برخی دوستان تحقق این رقم امکانپذیر نیست.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: در صنعت خودرو و هواپیما باید سرمایه‌گذاری شود.

رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس با انتقاد از رفتار غیراخلاقی رسانه‌های تندرو، گفت: ۲۴۰  نماینده برای مقابله با آمریکا رای دادند اما در برخی روزنامه‌ها تیتر زدند «رای مجلس به چرخ پنجر» آیا ما در مجلس می‌خواستیم پنچری چرخ پنجر را بگریم؟ به همه ما توهین کردند. دکتر ظریف پا به پای سردار سلیمانی در عرصه دیپلماسی خارجی در تلاش هستند.

کواکبیان اظهار داشت: رییس‌جمهور گفت در کابینه به احزاب سهم ندادند اما اینکه زنان در کابینه نیستند آیا فشار از ناحیه احزاب بود؟ استفاده از زنان در سطح معاونان باید تحقق یابد.

نماینده مردم سمنان در مجلس با انتقاد از چرخش محدود مدیران، گفت: خودمان مشکلاتی داریم، ۳۰۰ نفر در طول ۳۰ – ۴۰ سال گذشته گردش نخبگان داشتیم در حالی که باید بازتر عمل می‌کردیم تا مدیران بیشتری پرورش می‌یافتند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.