| کد خبر: 142672 |

در صحن علنی مجلس صورت گرفت:

◄ دفاع روحانی از عملکرد وزیر راه در بخش ریل و راه

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم درباره عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی وزیر فعالی بود اما ما در مسکن نتوانستیم به توافق نهایی برسیم.

تین نیوز

حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم درباره عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای آخوندی وزیر فعالی بود اما ما در مسکن نتوانستیم به توافق نهایی برسیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رئیس جمهور با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور حمایت از وزاری پیشنهادی خود، اظهار داشت: در دولت دوازدهم اولین موضوع حل مساله مسکن است، موضوع مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل است و مهم ترین موضوع بافت فرسوده است، در یک بیابان مسکن درست کردن که فایده ندارد، جایی که نه مسجد و مدرسه دارد نه امکاناتی. ما باید بافت فرسوده را بکوبیم و برای مردم آماده کنیم، در شورای هماهنگی اقتصادی هم به آقای آخوندی گفتم که مشکل مسکن از طریق بافت فرسوده حل خواهد شد، در بخش مسکن شاهد حرکت خوب خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود در این جلسه یادآور شد: البته امیدوارم با شهردار جدید موضوع مسکن هم بهتر حل شود، در دولت گذشته یکی از مشکلات ناهماهنگی شهردار تهران با وزیر بود که امیدوارم این موضوع حل شود، وزیر هر روز می‎آمد و می‎گفت که فلان جا دارند غیرقانونی می سازند، امید می رود این مساله در دوره جدید وجود نداشته باشد.

روحانی در سخان خود اشاره ای داشت به مساله حمل ونقل کلان و گفت: آقای آخوندی در زمینه راه، راه آهن، بنادر و هواپیمایی به جد کارهای زیادی انجام دادند، ما امروز در چابهار شاهد نشاط اقتصادی جدید هستیم، راه آهن ما در مناطق شمالی خوب پیش رفته است و امیدواریم شاهد راه آهن چابهار به سمت زاهدان باشیم، در 5 استان ما راه آهن یا وصل شده یا در حال اتصال است، در زمینه جاد های روستایی و آزادراه ها کارهای عظیمی صورت گرفته و هم چنین در آزادراه شمال پیشرفت های خوبی داشته ایم، در زمینه هواپیمایی بعد از 40 سال این تابو شکسته شد و با یک شرکت بزرگ هواپیمایی قرارداد بستیم.

روحانی در پایان این بخش از سخنان خود، خاطرنشان کرد: چطور می شود که برخی برای خرید هواپیما خوشحال نمی شوند؟ در حالی که در گذشته هواپیماهای کهنه را با هزار منت از کشورهای جهان سوم می خریدیم! این کار برای عزت ملی ما بسیار مهم بود که ما هواپیمای جدید خریدیم بدون این که باری بر بودجه کشور بگذاریم، البته آقایان سیف و ظریف و آخوندی هم در این زمینه کار بزرگی کردند، هم چنین پیشرفت صنعت ساختمان و هدایت بخش سرمایه گذاری در بخش مسکن بسیار مهم است که باید به آن توجه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.