| کد خبر: 142636 |

حمایت متفاوت و ویژه روحانی از ظریف /صبر ایوب دارد

رئیس جمهور گفت: آقای ظریف برای اینکه شعله جنگ در منطقه فروکش کند. برای سرمایه گذاری خارجی در کشور خیلی زحمت کشید امیدوارم جایگاه و فرصت بهتری در دولت دوازدهم حاصل شود.

تین نیوز

 رئیس جمهور گفت: آقای ظریف برای اینکه شعله جنگ در منطقه فروکش کند. برای سرمایه گذاری خارجی در کشور خیلی زحمت کشید امیدوارم جایگاه و فرصت بهتری در دولت دوازدهم حاصل شود.

در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به صورت مجزا به دفاع از وزرای پیشنهادی خود پرداخت.

روحانی در دفاع از وزیر پیشنهادی وزارت امورخارجه گفت: همه آقای ظریف را به تقوا، پاکدامنی، کارشناس بودن، پرکار بودن، صبر و حوصله بسیار زیاد می شناسند، با صبر ایوب مذاکرات طولانی را با آن جماعت عجیب غریب انجام داد. توطئه بزرگی را خنثی کرد. حربه ای را آمریکایی ها بالای سر ایران به دست گرفته بودند. البته نمی توانستند آن حربه را به کار ببرند اما مردم ایران هر دفعه بالای سر خود را نگاه می کرد آن حربه را می دید.

وی افوزد: قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ذیل فصل 7 صادر شده بود. شما می گویید آمریکا جرأت نداشت آن چماق را بزند ولی حواس ما را که پرت می کرد. آن چماق را از بین بردیم و آن دست را قطع کردیم.

وی افزود: برجام اولش مسئله امنیت ملی و به هم زدن توطئه رذیلانه آمریکا است، حقوق هسته ای ایران تثبیت شد. قبلا کار هسته‌ای انجام می دادیم اما می گفتند ایران خلاف قانون انجام می دهد، امروز فعالیت هسته ای می کنیم، دنیا به ما کمک می کند. ممنوعیت معامله نظامی را برداشتیم، البته محدودیت 5 ساله دارد اما 2 سالش گذشته است. برخی وضعیت گذشته را یادشان رفته است یادشان رفته وضعیت نفت چه بود. برخی برای سوئیفت سینه می زدند الان این مسئله و روابط بانکی برطرف و حل شده است.

رئیس جمهور یادآور شد: الان می گویند چرا فلان بانک بزرگ برای سرمایه گذاری در ایران می آید. بعد می گوییم کدام بانک؟ می گویند فلان بانک که 60 درصد سهامش برای آمریکایی هاست. ما با کمال جدیت و قدرت پیش می رویم و موفق می شویم.

وی ادامه داد: کل مصالح کشور باید درنظر گرفته شود ما هم متولی کل مصالح نیستیم، از آقای ظریف بابت تلاش هایش تشکر می کنم، البته تلاش هایش منحصر به برجام نبود، در منطقه خیلی تلاش کردند همین حج که زائران ما رفتند آقای ظریف زحمات زیادی کشید.

رئیس دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای ظریف برای اینکه شعله جنگ در منطقه فروکش کند. برای سرمایه گذاری خارجی در کشور خیلی زحمت کشید امیدوارم جایگاه و فرصت بهتری در دولت دوازدهم حاصل شود.

وی افزود: آقای ظریف برجام را باید به خوبی حفظ کند. برخی نمی دانم چرا با ذات برجام مشکل دارند، بحث شان هم آمریکا و سنا و کنگره نیست. نمی دانم چرا از این نوجوان برجام خوششان نمی آید. باید از برجام حفاظت و حراست برای تأمین منافع ملت استفاده کنیم و از همه ظرفیت های دپلماسی برای اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه گذاری و تکنولوژی بهره بگیریم.

روحانی یادآور شد: باید تصویر درستی از ایران در جهان به نمایش گذاشته شود و کسب جایگاه شایسته تری برای ایران را در عرصه بین الملل شاهد باشیم. البته بخشی از حوزه محیط زیست هم مربوط به وزارت خارجه می شود.

 

 

منبع: خبرگزاری خبر انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.