| کد خبر: 137284 |

لغو مراجعات مردمی به مجلس؟

«لغو مراجعات مردمی به مجلس»؛ این خبری است که پس از حمله تروریستی خردادماه امسال به پارلمان، از سوی برخی نمایندگان شنیده می‌شود. در جدیدترین اظهارنظرها، عزت الله یوسفیان‌ملا به خبرگزاری تسنیم گفته است که مراجعات مردمی به مجلس لغو می‌شود و این ملاقات‌ها به حوزه‌های انتخابیه انتقال می‌یابد.

تین نیوز

«لغو مراجعات مردمی به مجلس»؛ این خبری است که پس از حمله تروریستی خردادماه امسال به پارلمان، از سوی برخی نمایندگان شنیده می‌شود. در جدیدترین اظهارنظرها، عزت الله یوسفیان‌ملا به خبرگزاری تسنیم گفته است که مراجعات مردمی به مجلس لغو می‌شود و این ملاقات‌ها به حوزه‌های انتخابیه انتقال می‌یابد.

البته ساعاتی بعد از انتشار این خبر، بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس لغو مراجعات مردمی به مجلس را رد کرد. مشاهدات خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» از مراجعات مردمی هفته گذشته به ساختمان مجلس در میدان بهارستان نیز حاکی از آن است که مراجعان عادی طی هفته گذشته، از در ورودی «نمایندگان، کارمندان مجلس و خبرنگاران» به جای «در مراجعین»، وارد پارلمان شده و با نماینده مورد نظر خود دیدار کرده‌اند.

گفته می‌شود که پس از حملات تروریستی به مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مجلس درباره وضعیت امنیتی این نهاد نظرسنجی شده است. یوسفیان ملا هم در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری تسنیم به این نظرسنجی اشاره کرده و درباره نتایج آن گفته است که نمایندگان معتقد بودند باید نیروهای امنیتی اقدامات کارشناسی خود را به‌منظور برقراری هرچه بیشتر امنیت در محدوده پارلمان بیشتر کنند. این نماینده مجلس، خود ازجمله افرادی است که معتقد است تا زمانی که ملاقات مردمی در فضای مجلس صورت می‌گیرد، برقراری کامل امنیت امکان‌پذیر نخواهد بود. پیش‌تر هم علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارتقای سطح تمهیدات امنیتی ساختمان مجلس خبر داده و گفته بود باید فضا به گونه‌ای باشد که معضل احتمالی امنیتی به وجود نیاید.

با وجود آنکه یوسفیان ملا از انتقال مراجعات مردمی به حوزه‌های انتخابیه به‌عنوان یک تصمیم سخن گفته، اما اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، خبر لغو ملاقات‌های مردمی در مجلس را تکذیب کرده و گفته است: لغو این دیدارها از جمله پیشنهادهای شماری از نمایندگان است و هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است. از سوی دیگر، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس هم اعلام کرد که هیچ‌گونه محدودیتی در مسیر ملاقات مردمی مجلس اعمال نخواهد شد و مراجعات مردمی به پارلمان طبق روال گذشته در حال انجام است. او گفت: از آنجا که نظام ما یک نظام مردم‌سالار دینی است و مردم بیشترین ارتباط را با مسوولان دارند، در این راستا از عالی‌ترین رتبه که مقام معظم رهبری باشند، این ملاقات‌ها و دیدار‌ها را چه به‌صورت خصوصی و چه به‌صورت عمومی با مردم دارند و تا پایین‌ترین مسوولان نیز همواره با مردم در ارتباط هستند.

او با بیان اینکه از دیروز همه ملاقات‌های مردمی طبق روال گذشته درحال انجام است، تاکید کرد که هیچ موضوعی نمی‌تواند مانع ارتباط مردم با مسوولان نظام به‌ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد.

نعمتی البته در گفت‌وگوی خود با «ایلنا» در واکنش به پرسشی درباره اظهارنظر یکی دیگر از اعضای هیات‌رئیسه مجلس درباره ارائه طرحی جدید برای اعمال محدودیت در ملاقات‌های مردمی گفت: به هر حال اگر قرار به اعمال تغییری در مسیر ملاقات‌های مردمی باشد، طبیعتا این تغییر باید در راستای تسهیل و بهتر شدن انجام ارتباط مسوولان با مردم باشد. در غیر این صورت هیچ طرحی که بخواهد محدودکننده ارتباط مردم با نمایندگان مجلس باشد، نه مسموع است و نه در کشور قابلیت اجرایی دارد.

تروریست‌های مسلح، چهارشنبه ۱۷ خردادماه امسال به ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان و نیز به مرقد مطهر امام راحل حمله کردند که در این حملات ۱۷ نفر به شهادت رسیدند. داعش مسوولیت حملات تهران را برعهده گرفت.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.