| کد خبر: 136289 |

در گفت‌وگو با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ کارت سوخت یکی از بهترین ابزارها برای کنترل مصرف است

سال‌ها پیش که قانون استفاده از کارت هوشمند سوخت تصویب شد،مخالفان و موافقان متعددی داشت و چندین بار این قانون دست خوش تغییراتی هر چند جزیی شد تا سرانجام در سال 95 کارت سوخت از چرخه ارائه سوخت خارج شد و بنزین نیز تک نرخی و با قیمت 1000 تومان در پمپ بنزین‌ به مراجعین قابل عرضه شد.

تین نیوز

سال‌ها پیش که قانون استفاده از کارت هوشمند سوخت تصویب شد، مخالفان و موافقان متعددی داشت و چندین بار این قانون دست‌خوش تغییراتی هر چند جزیی شد تا سرانجام در سال 95 کارت سوخت از چرخه ارائه سوخت خارج شد و بنزین نیز تک نرخی و با قیمت 1000 تومان در پمپ بنزین‌ به مراجعین قابل عرضه شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اما عمر این مصوبه چندان طولانی نبود و طبق طرح جدیدی که بر اساس اصلاح ماده 1 قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به مجلس شورای اسلامی عرضه شد، استفاده از کارت سوخت برای استفاده از بنزین و گازوئیل بار دیگر به صورت الزام درآمد و این مصوبه با قانون قبلی که کارت سوخت تنها یک اولویت در دریافت سوخت در بخش حمل‌ونقل، صنعت و کشاورزی بود، جایگزین شد.

استفاده از کارت سوخت در حالی مجددا الزامی شد که بسیاری از جایگاه‌داران و دارندگان خودرو از آن به دلیل کاسته شدن از صف سوخت‌گیری استقبال کرده و آن‌را اقدامی پسندیده می‌دانستند اما، عمر این خوشحالی چندان پایدار نبود و بار دیگر کارت سوخت به جایگاه‌ها بزگردانده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تائید ضرورت استفاده از کارت سوخت در جایگاه‌ها، اظهار داشت: کارت سوخت بار دیگر با تکیه بر قانون مدیریت سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نادر قاضی‌پور که در گفت‌وگو با این شبکه خبری سخن می‌گفت، افزود: این اقدام مجلس قطعا با توجه به مزایای استفاده از کارت سوخت صورت گرفته است.

خبرنگار این شبکه خبری در ادامه این گزارش و به منظور کسب اطلاع از نظر وزارت کشور، در گفت‌وگو با معاون حمل‌ونقل این وزارت‌خانه، مزایا و معایب طرح را جویا شد.

امیر جعفرپور با بهترین گزینه خواندن مصوبه اخیر مجلس در الزام به استفاده از کارت سوخت، اظهار داشت: با توجه به قانون حمل‌ونقل و سوخت و هدفمندی یارانه‌ها یکی از بهترین ابزار برای کنترل مصرف، دادن یارانه به سوخت در بخش حمل‌ونقل عمومی است که کارت سوخت یکی از ابزارهای این مهم می‌تواند باشد.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: الزام به استفاده از کارت سوخت در اقداماتی که بخش حمل‌ونقل وزارت‌کشور در برنامه خود دارد به طور‌ قطع می‌تواند به عملکرد ناوگان دیزلی کمک قابل توجهی کرده و برای ان مفید باشد حتی، می‌تواند یک امتیاز برای این بخش محسوب شود.

جعفرپور استفاده از کارت سوخت را مناسب‌ترین شیوه برای کاستن از مصرف سوخت با استفاده از کارت سوخت دانست و گفت: قرار است طرحی به دولت ارائه شود تا تنها خودروهای ناوگان حمل‌ونقل عمومی قادر به استفاده از سوخت دارای یارانه باشند و خودروهای شخصی که مبادرت به مسافرکشی می‌کنند سوخت خود را با نرخ آزاد خریداری کنند تا حقی در این بخش از دارندگان تاکسی و سایر بخش‌های حمل‌ونقل عمومی تضییع نشود.

به گزارش تین‌نیوز، حال دولت مجاز است با استفاده از این قانون جدید ، مصرف کننده را ترغیب به استفاده از این کارت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.