| کد خبر: 135344 |

گرمابی:

فرسودگی تجهیزات سد راه جدی صادرات

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر واحدهای تولیدی به سمت صادرات حرکت کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی آنها بر طرف می‎شود، گفت: نبود تجهیزات و ماشین‌آلات دارای تکنولوژی روز دنیا عامل  بالارفتن هزینه‌های تولید می‌شود.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر واحدهای تولیدی به سمت صادرات حرکت کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی آنها بر طرف می‎شود، گفت: نبود تجهیزات و ماشین‌آلات دارای تکنولوژی روز دنیا عامل  بالارفتن هزینه‌های تولید می‌شود.

 

حمید گرمابیدرباره استاندارد نبودن تجهیزات و ماشین‌آلات برخی واحدهای تولیدی، ‌گفت: در صنایع مختلف هرساله تکنولوژی‌های جدیدی وارد بازار می‌شود که هدف از این مسئله بالابردن راندمان واحدهای تولیدی و محصولات آنها است.

 

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته به علت مسائل مختلف و تحریم‌های اقتصادی،تکنولوژی‌های جدید وارد کشور ما نشده، اظهار داشت: تجهیزات و ماشین‌آلاتی که در برخی از واحدهای تولیدی کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرسوده هستند و محصول نهایی تولیدی نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

 

سهم یک درصدی ایران از بازار کشورهای منطقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از تجهیزات فرسوده موجب افزایش مصرف انرژی و قیمت تمام شده محصولات می‌شود، تصریح کرد: فرسوده بودن تجهیزات مانع صادرات محصولات تولیدی و رقابت با محصول مشابه خارجی است، در منطقه‌ای که جمهوری اسلامی ایران حضور دارد در فاصله کمی از بازاری با 350میلیون جمعیت وجود دارد که ما یک درصد از آن در اختیار داریم، در صورت فراهم بودن شرایط باید 25درصد از این بازار را به خود اختصاص دهیم.

 

گرمابی با اشاره به اینکه علی‌رغم رشد صنعتی قابل توجه در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی هنوز از حالت رکود خارج نشده‌اند، اضافه کرد: شرکت‌هایی که در سال‌های رکود اقتصادی یک سوم از تولید خود را به صادرات اختصاص داده‌اند با مشکلات اقتصادی مواجه نشده‌اند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر واحدهای تولیدی صادرات محور شوند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی بر طرف می‌شوند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.