| کد خبر: 134753 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامیخبر داد:

◄ جدیت مجلس و سازمان استاندارد در توقف تولید پراید در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت این کمیسیون و سازمان استاندارد به منظور توقف تولید پراید در کشور خبر داد.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت این کمیسیون و سازمان استاندارد به منظور توقف تولید پراید در کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حمیدرضا فولادگر با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات چندی است که به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده و مقرر است تا پس از ماه مبارک رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت‌صنعت برای بررسی و آغاز اقدامات اجرایی برگزار شود.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، با بیان این‌که «سازمان استاندارد متولی اعلام  کیفیت خودروها در کشور است»، تصریح کرد: سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع و معادن هم به خودروسازان اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری باید پراید را از چرخه تولید خارج کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شوری اسلامی با یادآوری این مطلب که، سازمان استاندار باید نظرات خود را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند، تا کمیسیون صنایع و معادن مطابق با آن عکس‌العمل‌ داشته باشد، افزود: درباره بحث‌های مطرح‌ شده برای توقف تولید پراید تا پایان امسال با هماهنگی سازمان استاندارد، جلسه‌ای با مسئولان سازمان استاندارد برگزار نشده اما متاسفانه این موضوع بر اساس بحث‌های قبلی مطرح شده که همیشه تولید پراید یک سال دیگر تمدید می‌شد.

 

عضو کمیسیون صنایع در مورد موضوع قیمت‌گذاری جدید خودروها و بررسی این موضوع در کمیسیون صنایع نیز، یادآور شد: در خصوص قیمت‌گذاری خودروهای داخلی طرح و لایحه‌ای در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است.

 

به گفته فولادگر، دولت نهم باید شرح وظایف وزارت صنعت، معدن و بازرگانی را به مجلس ارائه می‌کرد که این اتفاق در زمان مقرر نیفتاد و طی 4 سال گذشته نیز دولت یازدهم شرح وظایفی را به مجلس ارائه نکرد، این در حالی است که قرار بود پس از ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی سابق، شرح وظایف وزارتخانه جدید طی 6 ماه به مجلس ارائه شود.

 

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر جدیت مجلس در توقف تولید پراید در کشور، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع درصدد است با همکاری وزارت صنایع و سازمان استاندارد، تا پیش از پایان سال جاری خطوط تولید پراید را در کشور متوقف کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.