| کد خبر: 131953 |

◄ انتخاب شهردار تهران و اما و اگرهای پیش رو

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، انتخاب شهردار تهران به لحاظ موقعیت ویژه آن را نیازمند برنامه جامع و جدید عنوان کرد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرج‌اله رجبی با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: شورای جدید شهر تهران قطعا به دنبال شهرداری است که علاوه بر آشنائی با وضعیت شهر، انتظارات مردم را نیز به خوبی برآورده سازد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرورت‌های اجرای پروژه های شهری با توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی، با تاکید بر توجه به ملاحظات شهرسازی، ترافیکی و مدیریت بحران در تمام پروژه شهری، گفت: عدم رعایت اصول شهرسازی سبب ناهمگونی در منظر شهری و افزایش ترافیک به خصوص در کلان‌شهرها شده است.
 
 
نماینده مردم شیراز در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: در حقیقت شهرداری‌ها ضمن تعبیه خدمات عمومی مانند ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، فارغ از مکان‌یابی و تابعیت از مطالعات کارشناسی باید مصوبات لازم را از کمیسیون ماده 5 اخذ کنند تا نوع کاربری با کاربری های مجاور و طرح‌های مصوب هم‌خوانی داشته باشد اما، متاسفانه این موارد در اکثر مواقع از سوی آنها رعایت نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها عموما کاربری‌هایی که مورد نظر دارند را دنبال می‌کنند، افزود: ساخت و سازها و تراکم ساختمانی در کلان‌شهرهایی چون پایتخت نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق با طرح‌های مصوب دارد لذا مشکلاتی را به لحاظ ترافیک، شهرسازی و ناهمگونی منظر شهری و دسترسی ها ایجاد کرده است.

 

رجبی با تاکید بر اینکه شورای شهر باید مصوباتی را بگذرانند که شهرداری‌ها بدون مصوبه اقدام به ساخت و ساز در هر کاربری را نداشته باشند، گفت: در حقیقت رعایت اصول شهرسازی منطبق بر مصوبات و توجه به کاربری‌های همگون، در تسهیل خدمات رسانی به مردم کمک می‌کند.

 

به گفته وی، ساخت و سازهای شخصی بدون توجه به طرح‌های مصوب علاوه بر این‌که به چهره شهر آسیب‌زده، سبب ساخت و سازهای مسکونی در مکان‌های نامناسب شده است، از این موضوع متاسفانه شهر آسیب دیده و مشکلات و تبعات بسیاری به جا گذاشته است.

 

رجبی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت توجه به تمامی جوانب در انتخاب شهرداران در سال‌های آتی، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید به اصول شهرسازی مقید بوده و تمامی پروژه‌ها را منطبق بر کاربری مصوب اجرا کنند در غیر این صورت مشکلات نه تنها ادامه خواهند داشت، بلکه مسائل موجود نیز هیچ‌گاه از میان برداشته نمی‌شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبود درآمد پایدار نزد شهرداری کلان‌شهرها، این نهاد عمومی دست به صدور برخی مجوز و ساخت‌وسازها کرد و نتیجه این شد که حالا، این شهرها نه تنها نشانی از سنت در خود ندارند بلکه، ترافیک و آلودگی نیز مردم ساکن در آنها را به ستوه آورده است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.