| کد خبر: 130293 |

از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب شد:

◄ استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شد

تین نیوز
پس از مدت‌ها کش و قوس بر سر الزام یا غیر الزامی بودن استفاده از کارت سوخت که در دور قبل مجلس شورای اسلامی به نتیجه‌ای دست نیافت، امروز،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده از کارت هوشمند سوخت در جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل را با تصویب کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت  را الزامی کردند تا از این رهگذار کمی آرامش بر این بخش حاکم شود.
 
به گزارش تین‌نیوز، طبق مشاهدات میدانی دیده شده که بود و نبود کارت سوخت برای رانندگانی که به پمپ بنزین‌ها وارد می‌شوند تفاوت چندانی نداشته و به محض رسیدن به جایگاه از متصدیان درخواست می‌کنند که کارت خود را در اختیار ایشان قرار دهد که از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن 121 نماینده به این مصوبه رای مثبت دادند.

 

حال با تصویب لایحه الزامی شدن کارت سوخت به هنگام رانندگی سوخت‌گیری مشخص نیست، این اتفاق باعث ازدحام و یا معطلی در جایگاه‌ها خواهد شد و یا این‌که، تغییر چندانی در این بخش رخ نخواهد داد.

 

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را مصوب کردند که عبارت «ازطریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش حمل‌ونقل با استفاده از کارت هوشمند سوخت» جایگزین عبارت «از طریق عرضه بنزین و گازوئیل در بخش‌های حمل‌ونقل،‌ صنعت و کشاورزی با اولویت کارت هوشمند سوخت»، خواهد شد لذا، بر این اساس باید کارت هوشمند سوخت همواره همراه دارندگان خودرو به منظور سوخت‌گیری باشد.

 

براساس تبصره الحاق شده به این ماده دولت مجاز است به منظور ترغیب مصرف کننده به استفاده از کارت هوشمند سوخت مختص هر خودرو از سیاست‌های انگیزشی در چارچوب قوانین و مقررات استفاده کنند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.