| کد خبر: 129144 |

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

◄ تصویب معافیت موتورهای برقی از مالیات بر ارزش افزوده

تین نیوز

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از معافیت موتورسیکلت‌های برقی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید هادی بهادری با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه هوای پاک، تبصره ماده 9 این لایحه مبنی بر معافیت مالیات بر ارزش افزوده خودروها و موتورسیکلت‌های برقی را به تصویب رساندند.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه هوای پاک، تبصره ماده 9 این لایحه را به تصویب رساندند.

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: براساس ماده 9 این لایحه؛ وزارت کشور با همکاری وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف است زمینه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری با اولویت شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت را ظرف مدت پنج سال از طریق منابع درآمدی ماده 6 همین قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات یا صفر کردن سود بازرگانی واردات خودروهای برقی، بنزینی (هیبریدی) و خودروهای الکتریکی، موتورسیکلت برقی، به انجام برساند.

 

بهادری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: هم‌چنین خودروهای برقی، بنزینی، موتورسیکلت‌های الکتریکی تولید داخل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

 

به گزارش تین‌نیوز، موتورسیکلت‌های شهر تهران یکی از منابع مهم آلودگی هوا،آلودگی صوتی و سوانح ترافیکی هستند، در کنار سایر روش‌های حل معضل موتورسیکلت‌های تهران از روش‌های کاهش استفاده از موتورسیکلت تا قوانین سختگیرانه‌تر، استفاده از موتورسیکلت برقی نیز به عنوان یک راهکار جدی در دستور کاری شهرداری تهران قرار گرفته است.

 

گفته شده، قرارداد حمایت از خریداران موتورسیکلت برقی با حمایت مالی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، میان لیزینگ بانک شهر و شرکت سایپا به منظور اعطای تسهیلات بلاعوض 2.5 میلیون تومانی به خریداران موتورسیکلت‌های برقی‌ امضا شد، براساس این قرارداد، شهرداری تهران مبلغ 2.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ازای هر دستگاه موتورسیکلت برقی به شرکت سایپا پرداخت می‌‌کند تا هنگام خرید موتورسیکلت، توسط شهروندان، از مبلغ نهایی فاکتور کسر شود.

 

بر همین اساس،  شهرداری تهران دخالتی در بازار خرید وفروش موتورسیکلت‌های برقی ندارد اما از هرگونه خریدی در این زمینه حمایت می کنند. علاوه بر سایپا، سایر شرکت‌هایی که موتورسیکلت برقی استاندارد پلاک شده دارند نیز می‌توانند قراردادهای مشابهی منعقد کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.