| کد خبر: 129001 |

بدری خبر داد:

تشکیل نشست ویژه با خودروسازان برای بررسی عوامل تصادفات جاده‌ای

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس مصوبه مجلس باید تمهیدات لازم از سوی دستگاه های متولی برای کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی تا پایان برنامه ششم فراهم و اجرایی شود.

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت صدیف بدری ، با بیان اینکه تعداد کشته شدگان ناشی از سوانح رانندگی از 25 هزار به 17 هزار نفر رسیده است، گفت: هر چند تعداد کشته ها کاهش پیدا کرده اما دولت باید با برنامه ریزی مناسب و منجسم و اتخاذ تدابیر اصولی تعداد کشته های ناشی از سوانح را به حداقل برساند.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عوامل متعددی مانند کیفیت نامناسب خودروها ، جاده ها و خطاهای انسانی در بروز سوانح رانندگی نقش دارند با انتقاد از اینکه استانداردسازی خودروها در کشور مغفول مانده است، گفت: متاسفانه برخی خودروهای تولید داخل، مطابق با استانداردهای جهانی نبوده و ایمنی لازم را ندارند و سالانه این خودروهای بی کیفیت و غیراستاندارد جان تعداد زیادی از هموطنان را گرفته و در معرض تهدید قرار می دهند.

 

وی از نشست کمیسیون عمران با مسئولان خودروسازی و همچنین راه و شهرسازی به منظور بررسی کیفیت خودروها و همچنین عوامل موثر در سوانح جاده ای در اواخر بهار سال جاری خبر داد و گفت: کمیسیون عمران جلسات مختلفی را در سال گذشته و سال جاری با حضور این مسئولان داشته است؛ در این رابطه مقرر شد در اواخر فصل بهار نشستی را با حضور مسئولان خودروسازی و همچنین راه و شهرسازی داشته باشیم و مسئولان راه و شهرسازی به صورت تحلیلی گزارشی را درباره نقش عوامل موثر در سوانح جاده ای به کمیسیون ارائه کند.

 

عوامل وخطاهای انسانی در بروز سوانح رانندگی نقش زیادی دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عوامل و خطاهای انسانی در بروز سوانح رانندگی نقش زیادی دارد، تصریح کرد: در این رابطه باید دستگاه های فرهنگی و رسانه های جمعی به ویژه صداسیما فرهنگ سازی و تولید برنامه های مناسب فرهنگی را در دستورکار قرار داده و نسبت به گذشته تلاش بیشتری داشته باشند.

 

لزوم شناسایی، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای از سوی وزارت راه و شهرسازی

بدری بر لزوم شناسایی، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ای از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد و افزود: دولت باید با برنامه ریزی عملیاتی و زمان بندی شده در جهت تحقق این مهم گام برداشته و این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

 

راه ها و جاده های پرترافیک و شلوغ استان های گردشگرپذیر برای کاهش سوانح رانندگی باید به آزاده راه تبدیل شوند

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس دهم، با بیان اینکه راه ها و جاده های پرترافیک و شلوغ استان های گردشگرپذیر برای کاهش سوانح رانندگی باید به آزاده راه تبدیل شوند، گفت: در این جاده ها احتمال خطر برای مسافران و رانندگان بسیار زیاد است اما اگر به آزاد راه تبدیل شوند سوانح کاهش خواهد یافت.

 

کاهش کشته های ناشی از سوانح رانندگی نیازمند عزم عمومی و همت مسئولان است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در مورد مصوبه مجلس مبنی بر کاهش 31 درصدی حوادث رانندگی به نسبت تعداد 10 هزار خودرو تا پایان برنامه ششم با تاکید بر اینکه کاهش کشته های ناشی از سوانح رانندگی نیازمند عزم عمومی و همت مسئولان است، گفت: دولت باید برای دستیابی به اهداف این مصوبه برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و مجلس نیز به صورت سالانه این مصوبه را از سوی دستگاه ها پیگیری کند، البته شاید در نگاه اول عملیاتی کردن این مصوبه دور از ذهن باشد اما اگر تمامی دستگاه ها همکاری لازم را با هم داشته باشند بی شک می توان بالاتر از 70 درصد اهداف این مصوبه را تحقق بخشید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.