| کد خبر: 42316 |

افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی در استان اصفهان

تین نیوز |  ​معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور همزمان با ایام‌الله دهه فجر در سفر یكروزه خود به استان اصفهان ،مجتمع خدماتی رفاهی رز آبی در شهرستان مباركه را افتتاح و مجتمع خدماتی رفاهی تندیس را در شهرستان شهرضا كلنگ زنی كرد.

به گزارش تین نیوز از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داوود كشاورزیان ضمن گرامیداشت سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی، با اشاره به اینكه یكی از نیازهای مهم در محورهای مواصلاتی كشور، مجتمع‌های خدماتی - رفاهی می‌باشد، گفت: ساخت این مجتمع‌ها می‌تواند به ارتقای ایمنی و كاهش تصادفات در جاده‌ها كمك بسزایی كند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن قدردانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ساخت این مجتمع‌ها اظهار داشت: ساخت مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی در تمامی محورهای مواصلاتی استان از سیاست‌های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌باشد. از این‌رو در حال حاضر بیش از 400 مجتمع خدماتی رفاهی در كشور در حال احداث می‌باشد كه 20 مجتمع مربوط به اصفهان بوده كه این نشان دهنده پیشتازی اصفهان در این زمینه است.
وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود بتوانیم با همراهی بخش خصوصی مجتمع‌های زیادی را در كشور احداث كنیم و به تبع آن ایمنی جاده‌ها را افزایش دهیم و  متعاقب آن نیز سرمایه‌گذران بخش خصوصی می‌توانند به صورت زنجیره‌ای فعالیت كنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در جریان این سفر ضمن دیدار با استاندار اصفهان به مشكلات پایانه امیركبیر و لزوم انتقال آن به شهرك حمل‌و‌نقل اصفهان مسائل و مشكلات پیش روی حمل و نقل استان را یادآور شد و خواستار همكاری و هماهنگی برای تسریع در رفع این مسایل شد.
استاندار اصفهان نیز با اشاره به اینكه این مجتمع‌ها در محورهای مواصلاتی استان اهمیت زیادی در كاهش تصادفات جاده‌ای دارد، قول مساعد خود را برای رفع مشكلات صدور مجوز برای احداث این مجتمع‌ها در استان اعلام كرد.

براساس این گزارش مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان نیز در آیین افتتاح مجتمع‌های خدماتی رفاهی رز آبی با اشاره به روند و موقعیت این مجتمع و وضعیت حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مجتمع خدماتی رفاهی رز آبی، سی و پنجمین مجتمع خدماتی استان اصفهان می‌باشد كه در 16 كیلومتری محور مباركه اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد كه با افتتاح این مجتمع، همچنان استان اصفهان در تعداد مجتمع‌های بین‌راهی كشور پیشتاز می‌‌باشد.

وی تصریح كرد: استان اصفهان در تعداد پایانه‌های بار و مسافر، میزان جابه‌جایی مسافر و كالا و تعداد رانندگان بخش بار رتبه اول كشور را به خود اخصاص داده است. به طوری كه در 10 ماهه اول سال‌جاری بیش از 58 میلیون تردد ناوگان باری سنگین در جاده‌های استان اصفهان به ثبت رسیده است كه این آمار نشان دهنده حساسیت‌های حمل و نقل اصفهان می‌باشد و توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.
امانی تصریح كرد: امیدواریم با افتتاح این مجتمع، خدمات رفاهی مناسبی را به مردم و مسافران عزیز ارائه دهیم و با همكاری سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر تامین زیرساخت‌های لازم برای كاهش تصادفات در جاده‌های استان بتوانیم آنچه لایق مردم و استان عزیزمان است به ثمر برسانیم.

این گزارش حاكیست نماینده مردم مباركه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه شهرستان مباركه قطب صنعت و حمل و نقل استان اصفهان می‌باشد، گفت: شهرستان مباركه با دارا بودن صنایعی مانند پلی اكریل، صنایع سیمان و مهمتر از آن فولاد مباركه جز شهرستان های بزرگ صنعتی استان می‌باشد. ایرانپور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد این شهرستان در زمینه حمل و نقل و صنعت، خواستار رفع مشكلات و توجه ویژه معاون وزیر راه و شهر سازی به این شهرستان شد.

گفتنی است در این سفر یكروزه طی مراسمی با حضور مدیر كل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای كشور سه پل عابر پیاده در جاده فرودگاه اصفهان در روستاهای مولنجان، زمان‌آباد و دینان به بهره‌برداری رسید.

شایان ذكر است معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیركل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری  و مدیركل دفتر ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای كشور، مدیركل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان اصفهان، نماینده مردم شهرستان مباركه، فرماندار شهرستان مباركه، تشكل‌های صنفی كالا و مسافر، نماینده مردم شهرضا، فرماندار شهرضا، و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، مهندس كشاورزیان را در این سفر همراهی كردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.