| کد خبر: 90471 |

به گزارش تین‌نیوز:

◄ مترو تهران در سال ۱۴۰۹

تین‌نیوز| مطالعات نشان می‌دهد تا سال 1409 سفرهای درون‌شهری از دوازده میلیون به حدود 19 میلیون، شامل سفرهای شهرهای اقماری خواهد رسید و در یک دوره 25 ساله تا حدود 60% افزایش خواهد یافت.

به گزارش تین‌نیوز، رویارویی با تقاضای فزاینده سفرهای موتوری با درنظر داشتن روند رشد مالکیت خودرو، نیازمند تدابیر کافی در جهت سوق دادن تقاضا به سمت انواع حمل‌ونقل عمومی است این مهم زمانی بیش از هر چیز خودنمایی می‌کند که رشد خودرو‌ها به عنوان مهم‌ترین دلیل آلودگی هوا شناخته شده و تأثیر آن بر ایمنی راه‌ها قابل توجه است.
 
بر همین اساس، گفته می‌شود تعداد کل خودروهای سواری شخصی بین سال‌های 1369 تا 1386، بیشتر از صد در صد افزایش یافته که بیشتر این افزایش در سالهای اخیر بوده است لذا، به جهت جلوگیری از عواقب ناگوار این رشد، چاره اندیشی ضروری به‌نظر می‌رسد.
 
این گزارش حاکی از آن است که، حتی تجربه نشان داده که تشدید عوامل محدود کننده استفاده از خودرو، از جمله ایجاد محدوده ممنوعه طرح و ترافیک، زوج و فرد کردن حضور خودروها در بخشی از خیابان‌ها، تأثیر چندانی در کاهش ترافیک شهر نداشته و گزینه توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی شهری اجتناب ناپذیر است.

آن‌چه مسلم است این‌که، تا سال 1409 ظرفیت شبکه حمل‌ونقل عمومی شامل خطوط اتوبوسرانی و خطوط ریلی شهری باید پاسخگوی 15 میلیون سفر روزانه باشد ولذا انتظار می‌رود سهم حمل‌ونقل عمومی به 45 درصد کل سفرهای شهری برسد و این به معنای تغییر بزرگ نسبت به وضعیت فعلی است که حمل‌ونقل عمومی به سختی 25 درصد کل سفرهای شهری را عهده دار است.
 
به همین جهت و برای سال 1409 تعداد 19 میلیون سفر شهری پیش‌بینی شده که 45 درصد آن توسط شبکه حمل‌ونقل عمومی انجام خواهد شد و چشم‌انداز متروی تهران تا آن زمان، احداث چهار خط مترو ، جهت تكمیل شبكه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در دستوركار برنامه سوم شركت مترو قرار گرفته است.

بر اساس گزارش، در سال 1383 شورای اسلامی شهر تهران مجوز احداث باقی مانده خطوط 8 گانه شامل خطوط 6 ، 7 ، 8 و 9 راصادر و شورای‌عالی ترافیك نیز احداث خطوط 6 و 7 مترو را تصویب و احداث خطوط 8 و 9 منوط به انجام " مطالعات جامع حمل و نقل ریلی تهران " کرد و در حال حاضر ساخت خطوط 6 و 7 در حال اجراء می‌باشد.
 
این گزارش حاکی از آن است که مشخصات خطوط مترو در برنامه سوم، چهار مسیر جدید در خطوط مترو پیش‌بینی شده و مترو میدان پونک نیز راه‌اندازی خواهد شد و روزانه بیش از چهار میلیون سفر نیز به تعداد کنونی افزوده می‌شود.
 
    
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.