| کد خبر: 78581 |

مدیر عامل مترو تهران در گفتگو با تین نیوز:

◄ همکاری مترو و راه آهن در اتصال خطوط به یکدیگر

تین نیوز | مدیرعامل شرکت مترو تهران درخصوص زمان اتصال خط سوم متروی تهران به سکویی خط آهن تهران گفت: بخشی از تونل به جهت اتصال حفاری و آماده تحویل شده اما زمان اتصال آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

هابیل درویشی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه زمان مشخصی به منظور اتصال اعلام نشده است، افزود: راه‌آهن جمهور ی اسلامی ایران به جهت توسعه ایستگاه ها در تهران برنامه جامعی در دست اقدام دارد. متروی تهران آمادگی کامل خود را در راستای همکاری در اجرای طرح جامع برای اتصال سکوهای مترو و ایستگاه راه‌آهن اعلام می کند.

وی با بیان اینکه بخشی از تونل اتصال سکوی مترو به سکوی ایستگاه راه‌آهن حفاری شده و آماده بهره برداری است٬ تصریح کرد: در بازدید مشترکی که از سوی مسئولان مترو و راه آهن جمهوری اسلامی از تونل صورت گرفت، توافقات اولیه برای اتصال این دو سکو به یکدیگر انجام شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با یادآوری اینکه در حال حاضر ایستگاه متروی راه‌آهن واقع در خط سوم٬ دارای 2 درب خروجی است٬ ابراز داشت: شرکت ساخت مترو تهران آمادگی دارد تا نسبت به اتصال یکی از 2 خروجی یاد شده به ایستگاه راه اهن تهران اقدامات لازم را انجام دهد تا با این کار از ازدحام مسافر هنگام ورود قطار به ایستگاه در خیابان های اطراف کاسته و دسترسی به خطوط مترو شهری را برای مسافران تسهیل کند.
 
هابیل درویشی در ادامه ابراز داشت: با اتصال درب خروجی مترو تهران به سالن ترانزیت راه آهن مشکل تردد در خیابان ها مرتفع شده و دیگر نیازی به خروج از ایستگاه برای استفاده از مترو برای مسافران احساس نمی شود. البته این طرح و طرح‌های مشابه برای تغییر ساختار شهر به نظام شهرسازی ریل‌پایه نیازمند همکاری و تعامل شرکت مترو هم است.

این اقدام مشترک در حالی کلید خورد که مشکلات ناشی از ازدحام مسافران هنگام ورود قطار به ایستگاه راه آهن چند سالی ترافیک زیادی را در اطراف این مرکز باعث شده و بنا بر مشاهدات این مسئله کماکان در میدان راه آهن وجود دارد. مشکلی که بنا به صلاحدید مسئولان شهری شاید با افتتاح ایستگاه مترو تا حد زیادی قابل رفع باشد.

بودجه ساخت مترو در اتصال‌ها با تضمین بازپرداخت از درآمدهای داخلی این شهرها و دولت تأمین می‌شود. با اتصال خطوط هشت‌گانه مترو به خطوط شهرهای اقماری، وضعیت بسیار مناسبی برای شبكه حمل و نقل عمومی تهران فراهم می‌شود.

اكنون توسعه مسیر مترو از مهرشهر به هشتگرد در دست پیگیری و توسعه خط یك تا فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند در حال اجرا است. خط اتصال به ورامین نیز توسط هیأت دولت به تصویب رسیده و طبق این مصوبه وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی متولی احداث اتصال خطوط مترو به ورامین می‌باشد.

طبق برنامه‌، وضعیت موجود توسعه چند مركزی تهران بزرگ به همین صورت در آینده تقویت می‌‌شود و توزیع نامتعادل جمعیّت شرق و غرب منطقه با كرج و اسلامشهر به عنوان دو منطقه با بیشترین جمعیّت حفظ خواهد شد.

گفتنی است اتصال به كرج هم اكنون از طریق خط حومه‌ای شماره پنج برقرار است. برخی تسهیلات موجود راه‌آهن می‌تواند جهت تأسیس بخش حومه‌ای شبكه ریلی شهری آینده مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.