| کد خبر: 77242 |

عبور مترو از میدان نقش‌جهان منتفی شد

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به تصمیم شورای فنی سازمان میراث فرهنگی درباره عبور خط ۲ مترو از میدان نقش جهان گفت: این مسیر به صورت قطعی منتفی شد و مسیر جایگزین بعد از بررسی نهایی از سوی شورای فنی سازمان اعلام می‌شود.


فریدون اللهیاری پیرامون عبور خط 2 متروی اصفهان از میدان تاریخی نقش جهان اظهار داشت: در گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی اعلام شده بود که عبور خط مترو از میدان نقش جهان عملی نیست.

وی افزود: با توجه به تعاملات میراث فرهنگی با سازمان قطار شهری، به یک طرح مسیر جایگزین برای خط 2 مترو رسیدیم و عملاً این خط از میدان نقش‌جهان خارج شد که این طرح به سازمان میراث فرهنگی فرستاده شد و قرار بود در شورای فنی سازمان مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: روز سه‌شنبه در جلسه شورای فنی سازمان میراث فرهنگی که با حضور معاونت اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، برخی از اعضای شورای شهر و سازمان قطار شهری اصفهان برگزار شد، عبور خط مترو از میدان تاریخی نقش جهان به طور کلی منتفی شد و کلیات مسیر جایگزین ارائه شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که شهرداری اصفهان و سازمان قطار شهری مسیر جایگزین را با مشخصات کامل و جامع اعلام کنند تا ضوابط لازم توسط شورای فنی سازمان میراث فرهنگی تعیین شود.
اللهیاری پیرامون مسیر جایگزین گفت: مسیر جایگزین تقریباً مشخص است اما تا زمانی که ضوابط و مشخصات در شورای فنی سازمان مورد بررسی قرار نگیرد، اعلام نمی‌شود.

وی درباره خط 3 مترو اصفهان گفت: در این زمینه هنوز اطلاعات مشخصی به ما داده نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان درباره نظارت‌ها بر خط یک مترو اصفهان نیز بیان کرد: در ایستگاه دروازه دولت که در مسیر خط یک مترو قرار دارد، باستان‌شناسان میراث نظارت دقیق دارند و این عملیات اجرایی در حال انجام است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.