| کد خبر: 77230 |

قرارداد فاز دوم متروی قم در سفر رئیس‌جمهور چین منعقد می‌شود

تین نیوز | رئیس قوه مقننه با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور چین به ایران، گفت: در این سفر قرارداد فاز دوم متروی قم به صورت فاینانس در دستور کار قرار دارد.

علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای مجمع خادمان سلامت و درمان استان قم در سخنانی با بیان اینکه تا وقتی معضل بیکاری و اشتغال در کشور حل نشود مشکلات اجتماعی قابل حل نیست، اظهار داشت: امروز باید بر روی مسئله اشتغال تمرکز کرد.

وی گفت: امروز شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها هستیم و این امر به دلیل نبود زمینه‌های اشتغال در روستاها است که خیرین می‌توانند در زمینه فراهم آوردن اشتغال نیز مشارکت داشته باشند.
لاریجانی گفت: روستاها به دلیل مشکل کمبود آب در بخش کشاورزی با محدودیت‌هایی رو به‌رو هستند که پروژه‌هایی همانند ایجاد مراکز گلخانه‌ای می‌تواند زمینه اشتغال جوانان روستایی را فراهم کند و بازده خوبی هم داشته باشد.

اجرای برجام مشکلاتی که بر سر راه ملت قرار داد را بر می‌دارد
وی با بیان اینکه با اجرای برجام مشکلاتی که بر سر راه ملت ایران قرار داشت، برداشته خواهد شد، افزود: تحریم‌ها با اجرای برجام برطرف خواهد شد و شرایط سرمایه‌گذاری و تولید روند رو به رشدی خواهد داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: سرمایه‌گذاری خیرین در روستاها برای امر اشتغال می‌تواند برای آنان نیز سودآور باشد و از طرفی زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم می‌کند که در این صورت کمک‌های دولتی نیز قابل دریافت خواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور چین به ایران بیان داشت: در این سفر قرارداد فاز دوم متروی قم به صورت فاینانس در دستور کار قرار دارد.
 

صنایع تکمیلی در روستاها ایجاد شود
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به چرخه اقتصاد در روستاها در سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: بسیاری از روستائیان سرمایه‌های خوبی دارند که باید علاوه بر کشاورزی که امروز با محدودیت منابع آبی روبه‌رو هستیم در زمینه ایجاد صنایع تکمیلی نیز پروژه‌هایی را تعریف و اجرایی کنند.

وی افزود: در شهر قم نیز شهرداری‌ و دستگاه‌های مرتبط می‌توانند در امر جذب گردشگر و زائر و ایجاد هتل‌ها و مراکز اقامتی شرایطی را برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کنند.

لاریجانی تصریح کرد: متأسفانه بخش‌های مختلف دولتی در زمینه حمایت از تولید کم کاری‌هایی دارند و این امر نیز به دلیل فربه بودن دولت است که از چابکی خوبی برخوردار نیست.

نظام سرمایه‌گذاری برای قم تعریف شود
رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه باید نظام سرمایه‌گذاری برای قم تعریف و به سرمایه‌گذاران ارائه شود، افزود:امروز شهرک چاپ و نشر قم که در حال احداث است و آب‌، برق و گاز هم به آنجا رفته اما چاپخانه‌‌داران می‌گویند که انتقالشان به این شهرک به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: اگر قم می‌خواهد پایگاه چاپ و نشر کشور باشد باید چاپخانه‌های مدرن در این شهرک مستقر شود.

لاریجانی عنوان کرد: ادارات مختلف در قم مطالعات گوناگونی را برای پروژه‌ها صورت داده‌اند که خیرین می‌بایست با این طرح‌ها آشنا شوند و در صورت وارد عمل شدن آنها، تسهیلاتی نیز از صندوق توسعه و بانک‌ها در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

باید تلاش کنیم تا اقتصاد کشور قوی شود
وی در ادامه گفت: شهید مطهری که یک انسان فرهنگی بود در کتاب اقتصاد خود آورده است که اگر جامعه اسلامی بخواهد به اهداف عالیه خود دست یابد اقتصاد آن احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز آرمان‌های خوبی داریم و در عرصه سیاسی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم اما در عرصه اقتصاد مشکلاتی داریم و باید تلاش کنیم تا اقتصاد کشور قوی شود تا نقش ما در جهان تثبیت شود.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.