| کد خبر: 74119 |

فرمان مترو کرمانشاه در دست قرارگاه خاتم

تین نیوز | معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پنج کیلومتر از تونل مترو مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی شهر کرمانشاه را احداث می‌کند.
 
مجتبی نیک‌کردار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه انجام گرفته با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پنج کیلومتر از تونل مترو مسیر میدان آزادی تا میدان فردوسی با احداث 6 ایستگاه زیرزمینی توسط این قرارگاه انجام می‌شود.

 

وی ساماندهی رودخانه‌های قره‌سو و آبشوران و همچنین احداث 11 تقاطع غیرهمسطح را از دیگر موارد این تفاهم‌نامه ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به موقعیت استان کرمانشاه و مطرح بودن آن به عنوان قطب پزشکی غرب کشور و گسترش گردشگری سلامت، با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مورد مکان‌یابی و طراحی شهرک سلامت در کرمانشاه نیز تفاهم صورت گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به تفاهم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) مبنی بر اجرای 17 هزار تخت بیمارستانی در کل کشور، احداث بیمارستان 540 تخت‌خوابی کرمانشاه را از دیگر موارد تفاهم شده برشمرد و گفت: 30 درصد هزینه فوق را وزارت بهداشت و 70 درصد را دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت خواهند کرد.

نیک‌کردار با بیان اینکه در حال حاضر روزانه حدود 100 هزار مترمکعب فاضلاب به رودخانه قره‌سو سرازیر می‌شود، افزود: جداسازی فاضلاب از آبشوران نیز در دست اقدام است که این کار با اعتبار 20 میلیارد تومان شروع شده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه می‌توان پساب آن را به صنایع پایین‌دست رودخانه‌های مذکور از جمله پالایشگاه آناهیتا، شرکتهای سیمان و نیروگاه برق فروخت.
معاون امور عمرانی استان کرمانشاه اظهار کرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه در مدول دوم و سوم به این قرارگاه سپرده شده است.

نیک‌کردار با اشاره به طرح توسعه پروازی فرودگاه بین‌المللی شهر کرمانشاه که از موارد تفاهم با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) است، گفت: مرمت باند اصلی، محل پارک هواپیما، توسعه سطوح پروازی و طراحی و احداث سالن ترانزیتت از جمله موارد طرح توسعه فرودگاه به شمار می‌رود.

به گفته وی، برای توسعه سطوح پروازی فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه به اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان نیاز است و طراحی و توسعه سالن ترانزیت نیز به 60 میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه ابرپروژه احداث کریدور گردشگری بیستون ـ طاقبستان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای احداث بخش «صحنه ـ کرمانشاه» از بزرگراه «همدان ـ خسروی» تفاهم شده است که تأثیر ویژه‌ای بر اجرا و تسریع این ابرپروژه دارد.

نیک‌کردار به تصمیم قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای انتخاب یک شهر کشور به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بنا بر این شد که قرارگاه در یکی از شهرهای استان کرمانشاه که از هر نظر استحقاق توجه ویژه را دارد ورود کند و اقدامات اقتصادی، عمرانی و... را انجام دهد.

وی انجام مطالعات اکتشاف معادن را از دیگر تفاهم‌های صورت گرفته در حوزه صنعت و معدن برشمرد و بیان داشت: ایجاد کارخانه‌های فرآوری در معادن گچ و بیتومین قصرشیرین، قیرطبیعی گیلان‌غرب، دولومیت اسلا‌م‌آباد غرب و سنگ آهک سنقر و کلیایی از موارد پیشنهاد شده در این خصوص است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه ایجاد شبکه‌های فرعی 3 و 4 طرح گرمسیری، احداث یک نیروگاه برق و مشارکت در ساخت پالایشگاه آناهیتا را از دیگر موارد تفاهم شده با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) عنوان کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.