| کد خبر: 42917 |

◄انعقاد قرار داد نوسازی ۱۷ هزار دستگاه اتوبوس / توجه ویژه وزارت کشور به شهرهای دارای خط مترو

تین نیوز| معاون امور شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص مهم ترین اقدامات این سازمان در بخش حمل و نقل شهری گفت: بر اساس مستند بند "ق" تبصره 2 قانون برنامه بودجه، انعقاد قرارداد 17 هزار دستگاه اتوبوس جدید در دستور کار قرار گرفته است.

علی نوذرپور در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه قرارداد مذکور با مصوبه شورای اقتصاد انجام می پذیرد، افزود: اقدامات اجرایی جایگزینی اتوبوس های جدید پایه گازسوز قطعا مستلزم زمان زیادی است زیرا در این زمینه، شناسایی برندهای معتبر در دستور کار قرار گرفته و امید میرود دردو سال آینده این مهم عملیاتی شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه میان وزارت نفت و این سازمان برنامه نوسازی 80 هزار دستگاه تاکسی و 60 هزار "ون" نیز در دستور کار قرار گرفته که لایحه آن در کمیته تخصصی شورای اقتصاد در حال بررسی وتصویب نهایی است.

معاون امور شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان این نکته که توجه ویژه به بخش مترو نیز از دیگر برنامه هایی است که این سازمان در سال آینده به طور جد به آن می پردازد، خاطر نشان کرد: پیش بینی شده از  محل برنامه "بند ق" برنامه بودجه به ازای هر سفر کیلومتر 12.2 سنت که وزارت نفت در اختیار وزارت کشور قرا می دهد، بودجه در اختیار شهرهای دارای خطوط مترو قرار گیرد. 

نوذرپور مهمترین اقدامات این سازمان در سال جدید را پرداختن به نوساز ناوگان فرسوده حمل و نقل دانست و خاطر نشان ساخت: ورود 17 هزار دستگاه اتوبوس جدید پایه گاز سوز در بازه زمانی پنج ساله وارد ناوگان خواهدشد و تسریع در این کار نیازمند همکاری نزدیک سرمایه گذاران است. بنا بر استفاده از تولیدات داخلی است. چنانچه تولیدات کشور پاسخگوی نیاز نباشد ناگزیر از استفاده از ظرفیت های خارجی هستیم.

به گفته وی شهرداری ها بویژه شهرداری استانها از آمادگی کامل در جایگزینی ناوگان فرسوده حمل ونقل عمومی با نو برخوردار هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.