| کد خبر: 3936 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ جزییات بهره برداری از خط ۶ مترو تهران / یکی از فعال ترین متروهای دنیا هستیم

تین نیوز | مدیر پروژه خط 6 مترو تهران با بیان اینکه مترو تهران یکی از فعال‌ترین متروهای دنیاست، گفت: فاز اول خط 6 با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسین شهرآزاد در گفتگو با تین نیوز در خصوص آخرین وضعیت این خط مترو گفت: فاز اول خط 6 به طول 31 کیلومتر است و فاز دوم آن 4 کیلومتر است که در مجموع 35 کیلومتر است.

مدیر پروژه خط 6 مترو تهران افزود: در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد و ایستگاه ابتدایی آن از دولت آباد شروع شده و در ادامه ایستگاه‌های کیانشهر، بعثت، منصور، میدان خراسان، محلاتی، امیرکبیر، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، صیاد شیرازی، شریعتی، هفت تیر، کریم‌خان و ولیعصر وجود دارند.

وی افزود: تا ایستگاه ولیعصر به غیر از 2 ایستگاه محلاتی و کریم خان که فقط تملک زمین صورت گرفته، بقیه ایستگاه‌ها در حال ساخت هستند و کار سیویل ادامه دارد.

شهرآزاد یادآور شد: در حفر تونل‌ها، شفت دستگاه TBM از ایستگاه دولت‌آباد وارد شده است و در حال حاضر در حدود 5.5 کیلومتر از تونل به سمت شمال حفر شده و هم اکنون در میدان خراسان است و قرار است تا پارک لاله به حفاری خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: یک دستگاه TBM دیگر نیز قرار است به زودی از شمال تهران وارد شود که در منطقه سولوقون نزدیک پارک کوهسار است. این دستگاه حفار نیز قرار است تا پارک لاله بیاید و در آنجا خارج شود.

مدیر پروژه خط 6 مترو تهران یادآور شد: هنوز ریل گذاری در این خط صورت نگرفته است و وقتی به ایستگاه صیاد شیرازی برسیم عقبه دستگاه TBM   را از دولت آباد جمع می‌کنیم و بعد مسیر برای ریل‌گذاری آماده است.
 
وی افزود: تمام ایستگا‌ه‌های خط 6 در حال سازه نگهبان هستند و پس از این مرحله، سازه اصلی صورت خواهد گرفت. با توجه به وضع موجود و همچنین اولویت دار بودن خط 3 می‌توان گفت که خط 6 پیشرفت آنچنانی نداشته است و مشکلات مالی مهمترین دغدغه مترو و خط 6 بوده است.

شهرآزاد اظهار کرد: خط 6 نقطه جنوب شرقی تهران را به شمال ‌غربی وصل می‌کند، یعنی از شاه عبدالعظیم تا سولوقون ادامه خواهد داشت. خط 6 با همه خطوط مترو تلاقی دارد و مسافران می‌توانند به راحتی به تمام نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت خط 6 مترو و در اولویت قرار گرفتن خط 3 گفت: خط 3 نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و جنوب غربی تهران را به شمال شرقی آن وصل می‌کند و با توجه به اینکه اعتبار کافی برای انجام همزمان این 2 پروژه وجود نداشت، خط 3 در اولویت قرار گرفت.

شهرآزاد یادآور شد: مترو تهران فراتر از خاورمیانه، در دنیا نیز جزء سه یا چهار متروی فعال دنیاست و با سرعت کامل به کار ساخت خود ادامه می‌دهد و شاید جز معدود شهرهایی باشد که همزمان در آن چهار دستگاه TBM  فعال است.

وی با بیان اینکه فاز اول خط 6 با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته تا انتهای سال 94 به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: با توجه پشتیبانی شورا از متروی تهران، باید تشکر ویژه‌ای از اعضای شورای شهر و دولت داشته باشیم. امیدواریم در سال 93 با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد. 

مدیر پروژه خط 6 مترو تهران افزود: با توجه نیاز مبرمی که اعضای شورای حمل و نقل و ترافیک تهران به گسترش خطوط مترو اعلام کرده‌اند، امیدوارم با کمک و مساعدت همه مسئولین، مترو با رشد چشمگیری به جلو برود و مردم به آسایش بیشتری برسند.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    سال ۹۵ نیز در حال اتمام است

  • 0 0

    مرسی که سال ۹۵ تموم شد و هنوز خط مترو ۶ افتتاح نشده!

  • vahiddolati۱۳۷۳۱۲۳ @ gmail. com 0 0

    من خودم با یکی از مهندسان این خط صحبت میکردم میگفت تونل ها تمام شده جالب ریلی نیست! که نصب کنند هنوز پروژه ریل هایش تامین نشده است احتمالا بعد از عید اونهم خط جنوبی شهدا تا دولت اباد فقط افتتاح بشود شهرداری بیشتر بخاطر انتخابات شوراها دارد هی وعده میدهد. هنوز تجهیزات و حتی قطار هم برای افتتاح نیست! البته منصفانه هم بگیم بودجه شهرداری هم کفاف این دو خط برای اتمام نمیدهد اگر دولت کمک نکند. درغیر اینصورت و عدم کمک دولت این دو خط تا تکمیل نهایی همه ایستگاه ها تا چهار سال طول خواهد کشید. سه خط ۶ و ۷ و خط فرودگاه امام خمینی حداقل چند صد واگن قطار میخواد. این جدای پرسنل و تجهیزات جانبی دیگر هست حال ایجاد محافظ psdهم جدیدا اضافه شده. درواقعیت هم میدانیم این دوخط تا پایان ۹۶ هم تموم نمیشند بیشتر شعار هست

  • 0 0

    ۹۵ هم تموم شد اول ۹۵ وعده آخر ۹۶ را خواهند داد

  • ehsanesfandi @ gmail. com 0 0

    مدیر پروژه مترو هنوز نمیدونه کی خط ۶ تموم میشه؟ ۲۲ بهمن قرار بوده افتتاح چند ایستگاه خط ۶ داشته باشه پس چی شد.

  • ehsanesfandi @ gmail. com 0 0

    عاجز هستند.

  • Ruhi _ ۶۸ @ yahoo. com 0 0

    اقای قالیباف. ما به همکارانتون رای نمیدیم اگه برنامه تون اینه خط ۶ و ۷ برای اون موقع و مانور تبلیغاتیتون افتتاح کنین. واقعا براتون متاسفم…

  • ناشناس 0 0

    سال 98 شوع شد ولی هنوز راه اندازی نشده