| کد خبر: 28563 |

احداثمتروی تهران آمل و کشاورزانی که دغدغه حفظ اراضی‌شان را دارند

تین نیوز | احداث متروی تهران به آمل در حالی در استان مازندران مطرح است که کشاورزان این شهر خواستار جلوگیری از تغییر اراضی کشاورزی هستند.
 
جمعی از کشاورزان آملی در محل پروژه متروی تهران به آمل اعتراض خود را نسبت به تصاحب اراضی‌شان برای اجرای پروژه عنوان کردند.
 
تجمع آن‌ها در محل اجرای پروژه بزرگ مترو تهران آمل در حالی مطرح شد که نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به همراه معاون استاندار و فرماندار ویژه، دادستان و رئیس دادگستری شهرستان آمل، معاون فرماندار آمل و جمعی از روسای این شهرستان برای بازدید و رسیدگی به اجرای پروژه به محل کارگاه آمده بودند.
 
این افراد مدعی هستند که دولت با اجرای پروژه متروی تهران آمل بسیاری از اراضی آن‌ها را تخریب و به تصاحب خود در می‌آورند.
 
برخی از کشاورزان این منطقه با اعلام اینکه بیش از یک قرن به صورت اجدادی در این منطقه مشغول زراعت و کشاورزی هستند، اعلام کردند: با مطرح شدن ایجاد متروی تهران به شمال مسئولان تازه به فکر سند یا اجاره‌نامه از کشاورزان هستند.
 
این کشاورزان عنوان کردند: اجرای این پروژه برای شهر ما بسیار مفید است اما دلیلی برای نابودی زمین‌های کشاورزی منطقه وجود ندارد و نباید برنامه‌ای در دستور کار قرار گیرد که از زمین‌های اجدامان اخراج شویم.
 
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با حضور در بین کشاورزان خواستار مشارکت و تعامل آن‌ها با دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمل شد و گفت: با توجه به اهمیت اجرای پروژه متروی تهران آمل و تسریع در زمان آن تجمع یا اعتراض موجب کندی کار از سوی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.
 
عزت‌الله یوسفیان‌ملا با بیان اینکه این شهرستان هم‌اکنون اجرای 2 پروژه بزرگ سد هراز و جاده هراز را در دستور کار دارد، افزود: با وجود اهمیت این 2 پروژه تاکنون نسبت به تملک آن هیچ‌گونه مشکلی نیست و مسئولان امر با تعامل به رفع مشکلات مدعیان اراضی پرداختند.
 
وی با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه متروی تهران به آمل نیز اگر متصدی وجود دارد می‌توان با نشست صمیمانه به رفع اختلاف پرداخت، اظهار کرد: این پروژه به میلیاردها تومان اعتبار نیاز دارد که توجه به خواسته‌های مردم نیز جزو برنامه‌های اجرای پروژه است.
 
معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل نیز در این بازدید تاکید بر تشکیل کارگروه رسیدگی به مشکلات اجرای پروژه متروی تهران به آمل داشت و گفت: با توجه به اهمیت موضوع دستگاه‌های محیط زیست، منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و دستگاه قضایی هر چه زودتر به این امر رسیدگی کنند.
 
غلامحسین شفیع‌زاده تصریح کرد: هر یک از متصدیانی که دارای سند، اجاره‌نامه یا برگه‌ای دال بر صاحب بودن این اراضی کشاورزی در محور هراز دارند نشست و مذاکراتی صورت می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه وجود هر مشکلی موجب کندی کار پروژه از سوی پیمانکار می‎شود، افزود: این پروژه نه تنها برای استان مازندران بلکه برای 2 استان شمالی کشور نیز حایز اهمیت است.
 
معاون فرماندار آمل نیز در ادامه با بیان اینکه پس از مصوبه اجرای پروژه متروی تهران آمل جلسات مختلفی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: برای اجرایی شدن کار و رسیدگی به امور آب کارگروه فرعی در این شهرستان تشکیل شد.
 
سید جعفر رسولی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون برخی از کشاورزان معترض در بستر رودخانه یا منابع طبیعی زمین کشاورزی دارند، اظهار کرد: با توجه به مدعی بودن این کشاورزان هر یک از آن‌ها در صورت داشتن اسناد، اجاره‌نامه یا قراردادنامه‌ای می‌توانند به مذاکره بپردازند.
 
وی تصریح کرد: 90 درصد از متصدیان اراضی اجاره نمی‌دهند و تصرف اجرایی دارند. 
 یادآوری می‌شود با توجه به اهمیت این پروژه مهم نقشه دقیقی از اجرای پروژه متروی تهران به آمل از سوی پیمانکار ارائه نشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک مازندرانی 0 0

    از اول این پروژه شاهد فرافکنی سایتهای مانند تین نیوز و … در مورد این پروژه و عدم تناسب آن با اقتصاد مقاومتی و ضرر ده بودن ان بودیم متاسفانه در سالیان اخیر استانهای شمالی فراموش شده و حال پروژه مهمی در حال انجام می باشد بسیاری افراد از جمله دبیر انجمن راهسازی ایران نمونه بارزی از آن می باشد ولی به عنوان یک مازندرانی و شهروند ساروی از شما تقاضا مندم نگاه خود را تغییر و به سمت حمایت از پروژه های زیربنایی استان و حل مشکلات مربوطه سوق دهید، نه داغ کردن دعواها با تشکر

  • 0 0

    در باره این پروژه شایعات بسیار زیاد است و بهتر است مقامات وزارت راه در باره این پروژه اذهان عمومی را روشن کنند. اینکه یک نماینده مجلس با دبیر انجمن راهسازی در جراید با هم بگو و مگو کنند ولی مقامات مسئول هیچ نگویند درست نیست.

  • ناشناس 0 0

    لازمه هر کاری در منطقه شمال مطالعات زیست محیطی و مطالعات آثار اجتماعی است تا مردم و محیط زیست صدمه نبینند ساخت دهها کیلومتر تونل در این مسیر عوارض زیست محیطی زیادی دارد

  • کارمند وزارت راه 0 0

    این طرح به دلایل فنی هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید ولی وزارت راه به دلیل فشارهای بی حد و حصر نماینده محترم که همراه با فحاشی از سوی ایشان نیز بوده در حال پامال کردن بودجه بیت المال است ان شاالله آقای نماینده محترم درآخرت پاسخگوی حیف و میل بیت المال باشند در این دنیا که به دلیل نماینده بودن به احدی از کارشناسان پاسخگو نیستند

  • نیما 0 0

    یک طرح عمرانی، آن هم طرح پر هزینه باید توجیه داشته باشد. مثلا مترو تهران آمل: در خاک ساده تهران، هر کیلومتر مترو ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می طلبد، تونل های چند ده کیلومتری که قرار است در کوه سخت گذر و گرانیتی البرز ایجاد شود چه میزان هزینه می طلبد؟ خریدن زمین های احداثکارگاه و تجهیز کارگاه و مسیر پروژه چه میزان است؟ با پول این پروژه عجیب، چند پروژه ملی به اتمام می رسد؟ ایستگاه های مترو قرار است کجاها باشد؟ ایستگاه اول تهران، ایستگاه دوم آمل؟!!! با وجود مشکل عدیده مثل سیلاب، گازهای خطرناک درون تونلی موقع احداثو … چند سال طول می کشد که پروژه به سرانجام برسد؟ تورم چه میزان است؟ بعد از افتتاح استقبال چگونه خواهد بود؟ مردم از آمل تا بابل، ساری، قائمشهر، بابلسر، چالوس و بهشهر چگونه کم هزینه تردد کنند که از مترو تهران آمل استقبال کنند؟ با وجود ده ها طرح پر هزینه و ملی که ایران را در سیاست و اقتصاد قوی می کند جایگاه الویتی این پروژه چگونه تعریف می شود؟ فکر می کنم که نماینده محترم آمل می خواهند یک آزادراه تهران شمال افسانه ای دیگر درست و به نام خود ثبت کنند، با این فرق بالاخره روزی آزادراه تهران شمال افتتاح می شود. ایشون می خواهند سیاسی ترین و بی منطق ترین طرح عمرانی جهان را به نام ایران بزنند، شاید هم قصد شوخی دارند.

  • خبرنگار ریلی 0 0

    جناب مازندرانی عزیز وجود مشکلات فعلی در تردد به شمال کشور که عیان است و کسی منکر آن نیست ولی برای حل یک مشکل نباید مشکل بزرگتری ایجاد شود. آنچه اکنون به عنوان راه حل مطرح شده و قرار است کلنگ بخورد یک راه حل منطقی و مطالعه شده و قابل قبول کارشناسان نیست و مانند درآمدن از جاله و افتادن در چاه است. آیا شما مواقفید که برای افتادن در چاه همگی حمایت کنند و همراهی کنند؟