| کد خبر: 2760 |

افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت

تین نیوز | معاون عمرانی فرماندار تهران با اشاره به موافقت فرمانداری با افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: فرمانداری با کلیات این مصوبه موافقت کرده و از اول اردیبهشت ماه قابلیت اجرایی دارد.
 
غلامحسین آرام با اشاره به افزایش 25 درصدی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی در سال جاری گفت: ما بر اساس بخشنامه ها و نامه های وزارت کشور و استانداری از شورا خواستیم زمان اجرای این مصوبه را از ابتدای اردیبهشت ماه سال 93 تغییر دهد. سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تا آماده اجرای مصوبه شوند 15 روز زمان لازم است بنابراین چالشی میان دولت و مدیریت شهری در این خصوص وجود ندارد.

بر اساس لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در سال 93 به طور متوسط 25 درصد افزایش یافته و نرخ کرایه‌ها در نوبت شب از ساعت 22 تا 6 صبح 20 درصد افزایش می‌یابد. همچنین نرخ کرایه‌های ون به ازای هر مسافر 70 درصد نرخ جابه جایی با خودروی سواری است.
 
نرخ کرایه تاکسی های گردشی/ ورودیه تاکسی 370 تومان
بر اساس لایحه شهرداری، ورودیه تاکسی های گردشی برای مسافت آزاد 500 متر 370 تومان و پس از 500 متر تا 7 کیلومتربه ازای هر 100 متر 161 ریال به کرایه افزوده می شود. همچنین برای مسافتهای بالای 7 کیلومتر به ازای هر 100 متر 135 ریال و در سرعتهای کمتر از 15 کیلومتر بر ساعت برای هر دقیقه 96 ریال در نظر گرفته شده است.
 
تاکسی فرودگاه/ ورودی 3 هزار و 850 تومان
بر اساس لایحه نرخ کرایه تاکسیها مبلغ ورودیه تاکسی فرودگاهها به 3 هزار و 850 تومان افزایش یافته است و قیمتها پس از 1000 متر مسافت آزاد به ازای 2 کیلومتر اول 53 هزار ریال و از کیلومتر 2 تا 10 هریک صدمتر یکهزار و 160 ریال است.
 
نرخ کرایه‌های تاکسی های راه آهن و ترمینال
مبلغ ورودیه تاکسیهای راه آهن و ترمینالها 2 هزار و 950 تومان است که پس از هزار متر آزاد و تا پایان دو کیلومتر ابتدایی 4 هزار و 450 تومان محاسبه و پس از آن تا 10 کیلومتر، هر 100 متر 1131 ریال دریافت می شود.
 
نرخ کرایه جابجایی مسافر از طریق اتوبوس های بخش عمومی
 شورای شهر تهران افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها را تا سقف 20 درصد مصوب کرد. بدین ترتیب نرخ کرایه اتوبوس‌های بلیتی و ریالی در سال 93 بین 18 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

نرخ کرایه جا به جایی مسافر از طریق اتوبوس بخش خصوصی


 قیمت بلیت مترو در سال 93

در جلسه روز یکشنبه شورای شهر  اعضای شورای شهر تهران با افزایش 15 درصدی نرخ انواع بلیت مترو در سال 93 موافقت کردند. بر این اساس نرخ تمامی بلیت‌های مترو اعم از تک سفره، دو سفره و ... در سال 93 ،15 درصد افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.