| کد خبر: 18202 |

احداثمترو اراک در شورای عالی ترافیک تصویب شد

تین نیوز | استاندار مرکزی گفت: احداث خط مترو اراک برای کاهش آلودگی هوای اراک در شورای عالی ترافیک تصویب شد که در صورت نهایی شدن ۵۰ درصد از هزینه های احداث از سوی دولت پرداخت می شود.
 
محمدحسین مقیمی در کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک اظهار کرد: سه مجتمع بزرگ تولیدی پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه شازند موظف شده اند از محل عوارض آلایندگی خود نسبت به ایجاد فضای سبز در بین این سه کارخانه و احداث فضای سبز 2000هکتاری حدفاصل اراک تا شازند اقدام کنند.
 
وی افزود: از کارهای دیگر برای کاهش الودگی هوا ایجاد 1000هکتار فضای سبز توسط شهرداری است که 120 هکتار آن انجام شده 120 هکتار دیگر در دست اقدام است و ظرف چند سال آینده این پروژه نیز تکمیل می شود.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: برای کاهش آلودگی هوای اراک اقدامات خوبی انجام شده از جمله اینکه نیروگاه شازند 11 ماه از سال از سوخت گاز استفاده کرد و امیدواریم به 12 ماه برسد.
 
مقیمی با اشاره به پروژه گازسوز کردن کوره های آجرپزی گفت: طبق گزارش مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ابتدای آبان امسال شاهد گاز سوز شدن کوره ها هستیم.
 
وی افزود: در بحث آند سازی و ایرالکو تا کنون 72 دیگ از مدار خارج شده و تجهیزات لازم برای احداث کارگاه آند سازی نیز خریداری شده که لازم است هرچه سریعتر نسبت به نصب تجهیزات اقدام شود.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: طبق قول های داده شده از سوی رئیس ایرالکو در ابتدای آذرماه شاهد راه اندازی 72 دیگ جدید و خروج 72 دیگ خطوط قدیم از مدار تولید هستیم و حتی در صورتی که 72 دیگ جدید آماده بهره برداری نباشند 72 دیگ قدیمی را از مدار خارج می کنیم.
 
مقیمی با اشاره به شکایت ایرالکو از محیط زیست نیز گفت: بنا بر آن بود که اداره کل محیط زیست استان مرکزی و شرکت ایرالکو شکایات خود علیه یکدیگر را پس بگیرند و شکایت جدیدی مطرح نشود تا کارهای اصلاح و برطرف سازی آلایندگی ایرالکو با سازش پیش رود، رئیس ایرالکو شکایت جدید مطرح شده علیه محیط زیست را پس بگیرد.
 
وی افزود: مسئولان باید وضع موتورسیکلت ها و خودرو های عمومی و شخصی را سامان داده و نسبت به پیگیری اختصاص سهم استان برای دریافت موتورسیکلت های برقی و بدون آلایندگی اقدام کنند.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: صاحبان کارگاه های کوچک داخل شهر اراک نیز موظف اند به سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مراجعه و نسبت به رفع آلایندگی کارگاه های خود زیر نظر محیط زیست استان اقدام کنند، این کارگاه های مدت 6 ماه زمان دارند تا هر آنچه برای رفع الایندگی کارگاه لازم است انجام دهند.
 
مقیمی با اشاره به پدیده گرد و غبار گفت: باید مشخص شود که گرد و غبارها تا چه میزان برای سلامتی مضر است و چه تاثیری بر سلامت مردم اراک می گذارد و چگونه رفع می شود.
 
وی افزود: گرد و غبار های اراک گاه منشاءخارجی و گاه منشا داخلی دارد که بخشی از آن مربوط به تالاب و کویر میقان است که انجام مالچ پاشی در قسمتی از آن شروع شده است، آلودگی هوای اراک به دو دسته شیمیایی و غیر شیمیایی تقسیم می شوند، تکلیف ما در قبال آلودگی های شیمیایی مشخص شده و در مورد آلودگی شیمیایی کویر میقان مهمترین بحث مشخص نبودن میزان آلودگی و زمان آن است.
 
استاندار مرکزی تصریح کرد: حفاظت محیط زیست استان مرکزی موظف است یک طرح مطالعاتی نسبت به میزان آلودگی های غیر شیمیایی استان مرکزی انجام دهد و مطالعاتی نیز بر روی کویر میقان و تالاب برای مشخص شدن میزان آلودگی داشته باشد.
 
مقیمی با اشاره به مصوبات دولت نیز گفت: بازبینی عملکرد کل مصوبات در استان مرکزی انجام می شود و دستگاه هایی که مصوبات را عملی نکرده اند ملزم به اجرای مصوبات هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس عمران استاد دانشگاه 0 0

    از حرف تا عمل خیلی فاصله است. شهردار تواناو دلسوز برای ساخت مترو نداریم

  • مهندس عمران استاد دانشگاه 0 0

    فروش اوراق مشارکت مترو اراک