| کد خبر: 170143 |

◄ شرط مهم برای راه‌اندازی مترو پرند تا پایان سال

پروژه چندساله مترو پرند که مدت‌هاست باوجود زیرسازی تمام‌مسیر و ریل‌گذاری بخش زیادی از مسیر بین فرودگاه امام و پرند بلاتکلیف باقی‌مانده است، به گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی درصورت انجام به‌موقع تعهدات تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

تین نیوز

پروژه چندساله مترو پرند که مدت‌هاست باوجود زیرسازی تمام‌ مسیر و ریل‌گذاری بخش زیادی از مسیر بین فرودگاه امام و پرند بلاتکلیف باقی‌مانده است، به گفته مقامات وزارت راه و شهرسازی درصورت انجام به‌موقع تعهدات تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، دستگاه اجرایی پروژه مترو پرند، شهرداری تهران است که طی مذاکرات انجام‌شده بین دو دستگاه با حضور استاندار قرار بر این شد تا هزینه تکمیل طرح بالغ‌بر ۳۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت و دستگاه مجری و بهره‌بردار شهرداری باقی بماند که در صورت انجام تمامی تعهدات در وقت مناسب انتظار می‌رود این پروژه تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

پیش‌ از این اعلام‌شده بود انتظار می‌رود شهرداری تهران ضمن تسریع در تکمیل این پروژه هرچه سریع‌تر به رفع مشکل حمل‌ونقلی شهرجدید پرند به کلان‌شهر تهران بپردازد؛ چراکه عملیات زیرسازی این خط قبلاً توسط شرکت عمران از فرودگاه تا پرند انجام‌شده و مرحله تکمیل روسازی و تأمین تجهیزات با توجه به تغییر دستگاه اجرایی به شهرداری واگذارشده است.

مدیران وزارت راه و شهرسازی در شهرجدید پرند با تأکید براینکه قطعاً مشکل ترافیکی کلان‌شهر تهران تنها مربوط به حمل‌و‌نقل داخلی این شهر نبوده و بخش عمده‌ای از آن مربوط به حومه شهر است، معتقد بودند درحال‌حاضر بخش قابل‌توجهی از آلودگی و ترافیک شهر تهران مربوط سفرهای حومه شهر است که می‌طلبد شهرداری به این مسئله توجه ویژه داشته و مابقی پروژه مترو از فرودگاه امام‌ به شهرجدید پرند را که تنها ۱۸ کیلومتر است، هرچه سریع‌تر به پایان برساند.

پیش‌ از این همچنین اعلام‌شده بود وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا برای این موضوع مهم همکاری لازم را به عمل آورد و از طرف دیگر پیمانکار طرح نیز آماده انجام مراحل باقی‌مانده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر 3 0

    واقعا اینهمه اتلاف وقت و هدر رفتن سرمایه های ملی تقصیر کیست ؟
    شهرداری ؟ راه و شهرسازی ؟ عمران پرند ؟ دولت ؟ ملت ؟ آمریکا ؟ عربستان ؟ ... ؟ به هرحال تقصیر هر کس هست خدا از تقصیرش نگذره که من و امثال من بیش از هشت ساله به ناچار در پرند ساکن هستیم و با هزار مشقت که شما نمی دانید چیست به تهران رفت و آمد می کنیم .