| کد خبر: 169881 |

◄ مجوز انتشار اوراق مشارکت برای مترو شیراز و تبریز صادر شد

حسین رجب‌صلاحی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تشریح جزییات صدور مجوز انتشار ۹هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای مترو تهران اعلام کرد: براساس بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوز داده‌شده است که از محل اوراق مالی اسلامی در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شهرها کمک کنند.

تین نیوز

حسین رجب‌صلاحی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تشریح جزییات صدور مجوز انتشار ۹هزار میلیارد ریال اوراق مالی برای مترو تهران اعلام کرد: براساس بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مجوز داده‌شده است که از محل اوراق مالی اسلامی در حوزه حمل‌ونقل  ریلی به شهرها کمک کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، رجب‌صلاحی در ادامه با بیان اینکه در بودجه سال جاری 55 هزارمیلیارد ریال از محل اوراق مالی اسلامی برای شهرداری‌های کشور درنظر گرفته‌شده است، اظهارکرد: از این مقدار 40 هزارمیلیارد ریال در حوزه حمل‌ونقل ریلی هزینه خواهد شد که از این مبلغ هم تاکنون مجوز هزینه حمل‌ونقل برای شهرهای شیراز و تبریز به مبالغ۷هزار میلیارد ریال و ۶۵۰۰ میلیارد ریال صادرشده است. ضمن اینکه در سال۹۶ نیز مجوز لازم برای هزینه حمل‌ونقل به مبلغ 25 هزارمیلیارد ریال برای متروی شهرهای تهران، مشهد، اصفهان ، قم و اهواز صادر شده بود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: اوراق مشارکت برای مترو زمانی به تأیید می‌رسد که مشاورهای آن گزارش‌های فنی و توجیهی تهیه‌کرده باشند؛ زیرا بایستی مشخص شود این اعتبار قرار است برای چه مواردی هزینه شود به‌عبارت‌دیگر باید جزییات پروژه مشخص شود و همچنین اعتبارات تخصیص‌یافته در سال گذشته نیز موردبررسی قرار گیرد تا مشخص شود اعتبارات گذشته چگونه خرج شده‌ است، از طرفی شورای شهر هر شهر باید مجوز دریافت اعتبار را مصوب کند تا امکان تخصیص اعتبار فراهم شود.

او تصریح کرد: باوجوداینکه پرداختی دولت به متروی تهران از محل یارانه بلیت مترو کمتر از سهم تعیین‌شده بود؛ اما در عوض مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ برای متروی تهران صادرشده است.

در تهران، بدهی 20هزار میلیارد تومانی شهرداری به‌نظام بانکی سبب شده تا انتشار اوراق اسلامی برای تأمین بودجه توسعه شبکه مترو پایتخت اجرا نشود.

به‌نظر می‌رسد مدیریت شهری جدید تهران به‌دلیل اشتباهات و تخلفات گسترده دوره قبلی مدیریت شهری پایتخت با مشکلات زیادی روبرو است و پیش از اجرای پروژه‌های جدید باید مشکلات و بدهی‌های پروژه‌های قبلی را تسویه کند.

بودجه امسال شهرداری حدود 17.5هزار میلیارد تومان است که کمتر از بدهی شهرداری به‌نظام بانکی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.