| کد خبر: 169654 |

افزایش100هزار نفری ظرفیت قطار شهری تا پایان سال

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی ما افزایش ظرفیت قطار شهری از40 هزار نفربه100 هزار نفر تا پایان سال است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان گفت: پیش‌بینی ما افزایش ظرفیت قطار شهری از40 هزار نفربه100 هزار نفر تا پایان سال است.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا صلواتی  با اشاره به تکمیل خط 1 قطار شهری که روز سه شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهورتکمیل شد،اظهار کرد:با اتمام این خط،قطار شهری ازایستگاه عاشق آباد در خیابان امام خمینی تا پایانه مسافربری صفه به صورت یک سره است.

وی به ساعات کاری قطار شهری هم اشاره کرد وافزود:مترو از ساعت6:30 بامداد تا ساعت 21 است که مقرر شده است از شنبه 23 تیرماه،تا ساعت 22افزایش یابد.

معاون حمل ونقل وترافیک شهری استان اصفهان در مورد کاهش زمان انتظار مسافران گفت:در آینده‌ای نزدیک فاصله تردد قطار شهری برای افزایش جذابیت به 10 دقیقه کاهش می یابد.

وی افزود:در افق طرح قطار شهری، ساعت کاری تا 24 افزایش می یابد و فاصله تردد نیز به 5 تا 7 دقیقه کاهش می‌یابد.

صلواتی، خاموشی‌ها وقطع برق در روزهای اخیر را یادآور شد وابراز کرد:در صدد هستیم تا قطعی برق در سامانه‌ی فطار شهری اختلال ایجاد نکند.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان اظهار کرد: باهمکاری‌های صورت گرفته با تاکسیرانی واتوبوس‌رانی، باز طراحی ایستگاه های اتوبوس وتاکسی صورت می گیرد که این ایستگاه‌ها به ایستگاه‌های خطوط قطار شهری ختم شود.

وی به ایجاد پارکینگ ها در کنار ایستگاه‌های قطار شهری اشاره کرد و افزود:بنا داریم پایانه‌های مسافربری وپارک سوار‌ها را در مبدا و مقصد تقویت کنیم.

صلواتی با بیان اینکه در حال حاضر قطار شهری ظرفیت جابه جایی 40هزار مسافر را دارد،عنوان کرد:پیش‌بینی ما این است که تا پایان امسال،این ظرفیت به 100 هزار نفر برسد.

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری اصفهان در پایان خاطر نشان کرد:امیدواریم با اقدامات صورت گرفته و تحقق برنامه‌های پیش رو بتوانیم تاثیر قطار شهری را در ترافیک شهری، محسوس‌تر مشاهده کنیم.

منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.