| کد خبر: 169589 |

◄ افتتاح مترو اصفهان با حضور جهانگیری

فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان عصر روز گذشته به دست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

تین نیوز

فاز سه خط یک قطار شهری اصفهان عصر روز گذشته به دست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جهانگیری در آیین افتتاح قطار شهری اصفهان اظهار کرد: مردم اصفهان به جهت سابقه تاریخی و جمعیت نیازمند خدمات بیشتر به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل شهری هستند.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از کلان‌شهرها نظیر اصفهان با مسائل حاد زیست‌محیطی روبرو هستیم، افزود: در برخی مواقع ناچار هستیم برای حفظ سلامت مردم تعطیلات پی‌درپی داشته باشیم که این موضوعی است که می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد.

جهانگیری با بیان اینکه احداث قطار شهری در هشت کلان‌شهر کشور به‌عنوان یک اولویت در دستورکار دولت و شهرداری‌ها قرار دارد،‌ تصریح کرد: باید با کمک دولت و شهرداری‌ها برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا طرح‌های ساخت مترو با سرعت بیشتر تکمیل شوند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در مقطع فعلی با شرایط جدیدی در کشور روبرو هستیم خاطرنشان کرد: بخشی از بنزین مورداستفاده کشور از طریق واردات تأمین می‌شود که هنوز مشخص نیست آیا در این زمینه از سوی آمریکا اخلالی صورت خواهد گرفت یا خیر.

او تصریح کرد: ما باید برای شرایط مختلف برنامه‌ریزی کنیم و دولت به‌هیچ‌وجه به‌دنبال افزایش قیمت بنزین نیست بلکه به‌دنبال راهکارهایی هستیم که مردم از اطمینان برای تأمین سوخت موردنیاز خودرو برخوردار باشند.

جهانگیری با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور طرحی را برای نوسازی حمل‌ونقل درون‌شهری و جایگزین کردن اتوبوس‌های نو با اتوبوس‌های فرسوده مطرح کرده است،‌ خاطرنشان کرد: سال گذشته دو میلیارد دلار برای ۲ هزار واگن جدید مترو اختصاص یافت و تصمیم گرفته شد که این واگن‌ها با حداکثر استفاده از توان داخل ساخته شود و شریک خارجی پیدا کنیم که بیشترین استفاده را از توان داخل برای ساخت واگن بکار گیرد.

او افزود: خوشبختانه براساس گزارش‌ها تاکنون کار ساخت ۶۳۰ دستگاه از واگن‌ها انجام‌شده و موضوع دیگری که در شورای اقتصاد به تصویب رسید این بود که به ازای هر مسافر که از طریق حمل‌ونقل ریلی جابجا می‌شود چه در داخل شهر و چه در خارج شهر،‌ به‌دلیل صرفه‌جویی در سوخت، وزارت نفت در بازپرداخت فاینانس‌هایی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند به ازای هر مسافر رقمی را به شهرداری‌ها پرداخت کنند.

جهانگیری در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً دولت موضوع حمل‌ونقل حومه‌ای را نیز در دستورکار خود قرار داده است اظهار داشت: روزانه ترددهای زیادی بین کلان‌شهرها و مناطق حومه انجام می‌شود و دولت به‌عنوان یک سیاست جدید در تلاش است تا از طریق راه‌آهن سریع‌السیر و مترو زمینه را برای حمل‌ونقل هرچه‌بهتر مسافران فراهم کند.

درحال‌حاضر با راه‌اندازی خط یک مترو اصفهان مردم از شمالی‌ترین نقطه شهر به جنوبی‌ترین نقطه در کمترین زمان ممکن سفر می‌کنند، البته عملیات عمرانی خط دوم قطار شهری اصفهان حدفاصل زینبیه تا خمینی‌شهر آغازشده و تاکنون روند انجام فعالیت‌ها خوب بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.