| کد خبر: 168402 |

به زودی صورت می‌گیرد:

◄ انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت مترو

مدیر عامل شرکت قطار شهری تهران و حومه از رو به پایان گذاردن کار تجهیز مترو خط 7 و طی مراحل اداری انتشار اوراق مشارکت، خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری و حومه (مترو) از رو به پایان گذاردن کار تجهیز بخش میانی مترو خط 7 و طی مراحل اداری انتشار اوراق مشارکت، خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، علی امام با اشاره به طی مراحل اداری صدور مجوز انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور اختصاص به مترو، یادآور شد: بخش میانی خط 7 متروی تهران حد فاصل مهدیه تا بزرگراه نواب با 5 ایستگاه میانی و یک ایستگاه تقاطعی در خط 3 و 7، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در تیرماه و براساس زمان اعلام شده از سوی شهردار محترم تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی که از بازدید میدانی مترو خط 7 بازمی‌گشت، با بیان این‌که «خط 7 مترو از مهدیه تهران تا بزرگراه نواب  به طول 6 کیلومتر وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد» گفت: این ایستگاه‌ها از نظر امکانات اولیه که مردم بتوانند وارد آن شده و از آن خارج شوند تکمیل شده بود، اما از نظر ایمنی نواقص زیادی داشت که باید برطرف می‌شد که خوشبختانه با تدابیر مدیریت شهری از آبان‌ماه گذشته کار تجهیز آن آغاز شده که مراحل پایانی خود را این روزها طی می‌کند. این 6 ایستگاه حد فاصل مهدیه تهران و نواب به بهره‌برداری خواهند رسید.

 امام با اشاره به این نکته که به دلیل عدم پذیرش ریسک و همچنین لزوم توجه به ایمنی خط 7 بهره‌برداری از این خط در آبان‌ماه سال قبل متوقف شد، گفت: از روزی که این خط تعطیل شد، جلسات متعددی را با شرکت بهره‌برداری مترو و پیمانکاران برگزار شد تا هرچه سریع‌تر مشکلات ایمنی این خط حل شود. امروز شاهد این هستیم که مهم‌ترین مساله مترو خط 7 که سیستم سیگنالینگ بود با تخصیص بودجه مرتفع شده و این خط از این پس به صورت هوشمند کنترل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با تاکید بر این که تمامی 22 ایستگاه این خط در صورت تامین اعتبار تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: از آن‌جا که خط7 از جنوب غرب تا شمال غرب را برعهده دارد قطعا جزو خطوط پر استفاده خواهد بود. 

وی ادامه داد: متاسفانه ایستگاه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود هواکش و هواساز آنها تکمیل نشده بود، با این حال مدیریت قبلی به این نتیجه رسیده بود که این خط مترو با هشت ایستگاه را بدون تکمیل هواکش میان تونلی افتتاح کند که با تدبیر شورای شهر پنجم این خط تعطیل و اقدامات تجهیز آن از آبان‌ماه گذشته شروع شد.

علی امام همچنین به موضوع سیستم اطفاء حریق مورد نیاز خطوط مترو از جمله خط 7 مترو اشاره داشت و تصریح کرد: سیستم آتش‌نشانی، هواکش در خط 7 مترو در حال تکمیل است. راه‌اندازی 5 ایستگاه میانی از خط 7 مترو و یک ایستگاه تقاطعی در مجموع در تیرماه اتفاق خواهد افتاد، در حال تجهیز خط هستیم و قرار است هر 10 دقیقه یک قطار در مسیر تردد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.