| کد خبر: 166769 |

◄ پس از 17 ماه، مترو کرج از جمعه‌ این هفته مسافرگیری می‌کند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از آغاز سرویس‌دهی خط 5 متروی تهران و حومه در روزهای جمعه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، در مورد آخرین وضعیت بهسازی خط 5 مترو (تهران-گلشهر) گفت: از فروردین‌ماه 1396 به دلیل انجام عملیات بهسازی، خط 5 متروی تهران و حومه جمعه‌ها پذیرش مسافر نداشت که از این هفته (4 خردادماه 97) با اتمام فاز یک عملیات بهسازی، جمعه‌ها سرویس‌دهی به مسافران این خط انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، فرنوش نوبخت بابیان اینکه خط 5 متروی تهران و حومه، جمعه‌ها از ساعت 8 تا21:30 بافاصله حرکت هر نیم ساعت یک قطار فعال خواهد بود تصریح کرد: حدود بیست سال از زمان بهره‌برداری از خط 5 می‌گذرد که فرسایش ایجادشده در این زمان بهسازی خط را ضروری کرده بود به همین خاطر فاز نخست عملیات بهسازی از دی‌ماه سال 95 آغاز شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: در این مدت بیش از 3 هزار و 650 نفر روز کار مشاوره، 32 هزار و 850 نفر روز کار عملیاتی و 12 هزار و 700 نفر روز کار کارشناسی و نظارتی انجام‌شده است.

 نوبخت با اشاره به اینکه در دو دهه فعالیت خط تهران-گلشهر، بالاست و زیرساخت‌های موجود خاصیت ارتجاعی و نگهداشت خود را ازدست‌داده بود افزود: این مورد باعث می‌شد تا هنگام عبور قطار ضربات بیشتری به ناوگان وارد شود که جدا از آسیبی که به تجهیزات وارد می‌شد، آسایش مسافران متروی تهران و حومه را هم تحت تأثیر قرار می‌داد؛ به همین خاطر در فاز اول بهسازی خط 5، بالغ‌بر 80 هزار مترمکعب بالاست تعویض شد.

وی افزود: بهسازی کامل 9 دستگاه سوزن، تعویض بیش از 1400 قطعه تراورس و 60 شاخه ریل از دیگر اقدامات انجام‌شده در این پروژه است.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه عملیات بهسازی خط 5 متروی تهران تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی تصریح کرد: در مدت انجام عملیات بهسازی باز بودن خط و سرویس‌دهی به مسافران جز اولویت‌های ما بود و کارگران تنها در فرصت 12 شب تا 4 صبح و جمعه‌ها می‌توانستند کار کنند که این مورد یکی از سختی‌های بهسازی در متروی تهران و حومه است.

نوبخت گفت: فاز دوم بهسازی خط 5 حدفاصل ایستگاه کرج تا ایستگاه گل شهر نیز به‌صورت شبانه‌ و بدون تعطیلی خط انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.