| کد خبر: 165528 |

◄ کاهش سرفاصله قطارهای مترو در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از افزایش حرکت‌های مسافری مترو در ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

تین نیوز

 با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلا برگزار می‌شود و در آن محدوده ترافیک وجود دارد، برای رفع گره‌های ترافیکی استفاده از مترو برای رسیدن به این نمایشگاه مترو بهترین، سریع‌ترین، ایمن‌ترین و مقرون‌به‌صرفه ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی متروی تهران، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه امید است با تمهیدات اندیشیده شده، مردم با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو به محل نمایشگاه تردد کنند، افزود: حرکت‌های مسافری مترو در این ایام افزایش می‌یابد.

نوبخت بابیان اینکه امسال در نمایشگاه کتاب برای خودروهای شخصی پارکینگ پیش‌بینی‌نشده است و همه بازدیدکنندگان می‌بایست با وسایل حمل‌ونقل عمومی تردد کنند، گفت: از مردم درخواست می‌کنیم با انتخاب مترو برای تردد به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کمک کنند تا ترافیک در آن منطقه نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: شهروندان می‌توانند از دو ایستگاه مصلا امام در خط یک و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلا تهران به نمایشگاه تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: مسافرانی که از شهرستان‌های دیگر از طریق هوایی به تهران سفر می‌کنند هم می‌توانند با استفاده از ایستگاه پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و یا ایستگاه پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد واقع در خط چهار متروی تهران به ایستگاه دروازه دولت عزیمت نموده و ازآنجا با تغییر مسیر، سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتقل شوند.

نوبخت گفت: مسافران محترمی که از ترمینال جنوب وارد تهران می‌شوند، می‌توانند از ایستگاه پایانه جنوب سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام عزیمت نمایند.

وی افزود: همچنین مسافران ترمینال غرب که قصد بازدید از نمایشگاه رادارند می‌توانند از ایستگاه میدان آزادی واقع در خط 4 سوار قطار شده و در ایستگاه تئاتر شهر پیاده و وارد خط 3 مترو شوند و با قطارهای آن خط به ایستگاه شهید بهشتی انتقال یابند. مسافران ترمینال شرق نیز می‌توانند از ایستگاه تهران‌پارس در خط 2 خود را به ایستگاه امام خمینی (ره) رسانده و با ورود به خط 1 مترو به ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) برسند.

نوبخت خاطرنشان کرد: در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه، این آمادگی نیز وجود داد که در صورت نیاز، قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شوند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.