| کد خبر: 161967 |

میرزایی نیکو:

◄ امیدوارم دولت بالای ۸۰ درصد بودجه مترو را تخصیص دهد

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس برای مترو و طرح کاهش آلودگی هوا بود. این بودجه اگر تحقق یابد بخش عمده‌ای از مشکلات حمل‌ونقل، ترافیک و مسائل زیست محیطی حل خواهد شد.

تین نیوز

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: یکی از مصوبات بسیار خوب بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه دو میلیارد دلاری از اعتبارات فاینانس برای مترو و طرح کاهش آلودگی هوا بود. این بودجه اگر تحقق یابد بخش عمده‌ای از مشکلات حمل‌ونقل، ترافیک و مسائل زیست محیطی حل خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، قاسم میرزایی نیکو در خصوص اختصاص دو میلیارد دلار از اعتبارات فاینانس در بودجه ۹۷ به مترو و طرح‌های کاهش آلودگی هوا، بیان کرد: یکی از مصوبات بسیار خوب مجلس در بودجه ۹۷ توجه به بحث زیرساخت‌ها و تصویب بودجه لازم در این زمینه بود. تاکنون نیز در این زمینه ردیف‌هایی موجود بود اما این مبالغ خیلی نامشخص بود و تحقق پیدا نمی کرد. ولی امیدوارم امسال این رقم به طور واقعی در اختیار مجموعه قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: مترو یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های کشور است. اگر این میزان تحقق یابد کمک شایانی به رفع مشکلات حمل‌ونقل و ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی خواهد شد. نکته اصلی این است که این امر منجر به راه افتادن فعالیت و در برگرفتن اشتغال با زدن کارگاه ها و تعریف خط جدید می‌شود.

نماینده مردم دماوند در مجلس در پایان گفت: امیدوارم آقای نوبخت عنایت ویژه‌ای به این مسائل اساسی داشته باشد و این بودجه بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد تخصیص یابد. اما زمانی که ناظر بودم همیشه کمتر از ۵۰ درصد تحقق‌یافته است.

محمد محمودی عضو کمیسیون شوراها با اشاره به بودجه اختصاص گرفته به مترو در سال 97 گفته بود: این اعتبار هر سال به متروی تهران داده می‌شد و متروی تهران نیز این اعتبار را عموما صرف ایستگاه‌های داخل شهر می‌کرد و در قطارهای حومه‌ای حرکت چندانی صورت نمی‌گرفت. اما امسال بودجه مربوط به قطارهای حومه‌ای را به وزارت راه‌ و شهرسازی دادند. شهرداری اکنون باید به جای صرف هزینه در پروژه‌های عمرانی راه، تمرکز خود را بیشتر بر روی مترو بگذارد و هزینه بیشتری را در مترو صرف کند.

بودجه پیشنهادی دولت برای مترو کلان‌شهرهای کشور در سال 97 به طور متوسط 50 درصد کاهش‌یافته است که امید می‌رود با رایزنی های صورت گرفته، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های مرتبط با موضوع در این امر تجدیدنظر کنند، در تهران نیز بودجه 101 میلیارد تومانی اختصاص‌یافته از سوی دولت به مترو، برای سال 1397 به میزان 36 درصد کاهش‌یافته و به مرز 65 میلیارد تومان رسیده است که البته از همین مبلغ 101 میلیارد تومان سال جاری نیز فقط حدود 50 درصد آن تا به امروز تحقق‌یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.