| کد خبر: 161305 |

تشریح موانع تخصیص اعتبارات مترو از زبان هاشمی

رئیس شورای شهر تهران موانع پیش روی تخصیص اعتبارات به مترو را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران موانع پیش روی تخصیص اعتبارات به مترو را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اعتبارات متروی پایتخت، گفت: موضوع مترو حساس است و برای ساخت و تجهیز آن نیز هزینه‌های زیادی لازم است که باید از روش‌های مختلف تأمین شود.

وی با بیان اینکه دولت مصوبه‌ای در خصوص اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای خرید واگن کلانشهرها دارد، اظهار کرد: بیش از یک سال از این مصوبه می‌گذرد و از آنجایی که اجرای این مصوبه به وزارت کشور و وزارت صنایع سپرده شده، امید است که هر چه زودتر شاهد تزریق منابع و ورود واگن‌های جدید باشیم؛ چرا که نقش شهرداری‌ها در این مصوبه به عنوان مصرف کننده دیده شده است و لذا ما امیدواریم که هر چه زودتر این ۱۰ هزار میلیارد تومان که برای خرید واگن به کلانشهرها در نظر گرفته شده هر چه زودتر محقق شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اولویت اول شهرداری این است که این مصوبه دولت را اجرایی کند، گفت: مجلس مجوز ۱.۵ میلیارد یورو فاینانس برای مترو را در سال‌های قبل داده، اما از این مصوبه هم استفاده نشده، در حالیکه ۵۳۰ میلیون یورو برای خط ۳، ۴۷۰ میلیون یورو برای خط شش و ۴۷۰ میلیون یورو نیز برای خط هفت در نظر گرفته شده بود و این در حالیست که سیستم بانکی به دلیل بدهی شهرداری حاضر نیست که اعتبار اسنادی برای شهرداری باز کند و به همین دلیل برای استفاده از این فاینانس دچار مشکل هستیم.

وی با بیان اینکه شهرداری به سیستم بانکی بدهکار است و همین مسئله سبب شده که در باز شدن اعتبارات اسنادی برای استفاده از فاینانس دچار مشکل شویم، افزود: باید این مشکل از طریق شورای پول و اعتبار و رئیس جمهور حل شود که از شهردار تهران درخواست می‌شود، برای گشایش اعتبارات از سوی بانک‌ها با دولت رایزنی کند.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه چندی پیش شورای شهر تهران اجازه انتشار ۴۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو را صادر کرد، گفت: به دلیل بدهکار بودن شهرداری به سیستم بانکی شاهد همکاری ضعیفی از سوی بانک‌ها هستیم که باید این مشکل رفع شود.

وی با بیان اینکه مجموع اعتباراتی که در بالا توضیح دادم حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که برای مترو بسیار مفید است، افزود: با این حال برای استفاده از منابع فوق‌الذکر موانع زیادی داریم که لازم است هماهنگی‌های متعددی با رئیس جمهور، مسئولین بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار و ... انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تهران نیز در بودجه خود، اعتباراتی برای مترو در نظر گرفته است، گفت: با این حال به دلیل عدم تحقق درآمدها می‌بینیم که تخصیص این اعتبارات به مترو هم دچار مشکل شده است و لازم است فکری جدی‌تر برای این موضوع داشته باشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.